این نفرت ترامپ بی حد و مرز است. پس از تهدیدهای علنی و وقیحانه اش مبنی بر پایان حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دیکته ها و گروکشی های مالی اش تن ندهند و به سوریه نیرو اعزام نکنند و هزینه نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را پرداخت نکنند، اکنون تیر دشمنی مسموم خود را به سمت مراکش نشانه رفته است؛ کشوری که در اردوگاه محور اعتدال(کشورهای اعتدال عربی) قرار دارد و روابط تنگاتنگی با آمریکا و غرب دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: یقین داریم که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عنوان رهبر آمریکایی و چه بسا رهبر جامعه غربی که بیشتر نفرت را از عرب ها و مسلمانان جدای از آن که ثروتمند هستند یا فقیر، هوادار سیاست های آمریکا هستند یا ضد آن ، وارد تاریخ می شود.همچنین وی رهبری است که بیشترین گرایش را به سمت پدیده«اسلام هراسی» دارد و همه توان و امکانات کشورش را برای دامن زدن به آن به کار گرفته است.

ترامپ پس از آن که رهبری تجاوز سه جانبه اخیر به سوریه را به عهده گرفت اکنون آماده است دو اقدام انجام دهد که تجسد اوج نژادپرستی اش علیه مسلمانان و عرب هاست: اولی در روز 12 می آینده است که قرار است خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای با ایران را اعلام کند و دومی اشاره اش به این که در جشن هایی که قرار است به مناسبت روز نکبت در 15 می به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی برگزار شود، مشارکت می کند . همه این اقدامات کینه توزانه به مصلحت تجاوز اسرائیلی به امت های عربی و اسلامی است.همچنین اقدامات کینه توزانه ترامپ با تحریک دولت اسرائیل و لابی هایش در واشنگتن و اروپا انجام می شود.

این نفرت ترامپ بی حد و مرز است. پس از تهدیدهای علنی و وقیحانه اش مبنی بر پایان حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دیکته ها و گروکشی های مالی اش تن ندهند و به سوریه نیرو اعزام نکنند و هزینه نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را پرداخت نکنند، اکنون تیر دشمنی مسموم خود را به سمت مراکش نشانه رفته است؛ کشوری که در اردوگاه محور اعتدال(کشورهای اعتدال عربی) قرار دارد و روابط تنگاتنگی با آمریکا و غرب دارد.

ترامپ در توئیتی در حساب خود در توییتر از کاندیداتوری کشورش برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2026  حمایت کرد و این امری معمولی است و اختلافی بر سر آن وجود ندارد اما مساله غیرمنتظره و غیر قابل توقع از رهبری به مانند وی که ادعای رهبری جهان آزاد را دارد این است که تهدید کند هر کشوری که از مراکش به عنوان رقیب آمریکا برای میزبانی جام جهانی حمایت کند، کمک های مالی آمریکا به آن متوقف می شود و یک کلام گفت:« این ننگ است کشورهایی که ما در همه شرایط به آنها کمک کنیم از میزبانی آمریکا حمایت نکنند» وی این پرسش را مطرح کرد که« برای چه به کشورهایی کمک کنیم که از ما حمایت نمی کنند؟»

بیشتر کشورهای جهان یا همه آنها تأکید می کنند که به جدایی ورزش از سیاست پایبند هستند و با هر گونه رویکرد نژادپرستانه که ممکن است مسابقات را به ویژه مسابقات فوتبال را تخریب کند مبارزه می کنند و بازیکنان زیادی نیز به اتهام داشتن گرایش های نژادپرستانه مجازات شدند، اما اکنون چه بگوییم زمانی که شخص متهم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است؟

این تهدیدهای ترامپ خروج از همه عرف های اخلاقی و فوتبالی است و همه اصول رقابت ورزشی شرافتمندانه را از بین می برد و شنیع ترین نوع گروکشی و استکبار را متجسد می کند.

مراکش که به شیوه قانونی خواستار برگزاری این رویداد فوتبالی جهانی در اراضی اش شده  و همه تضمین ها برای موفقیت آن را نیز ارائه کرده است، برای این دست به چنین کاری زده که مستحق اش است و از حمایت قوی کشورهای جهان سوم به ویژه عرب ها و مسلمانان برخوردار است. این مسابقات فقط یک بار در قاره آفریقا آن هم در آفریقای جنوبی در سال 2010 برگزار شده او این مساله ای زشت به تمام معنای کلمه است.

این اقدام مراکش باید از حمایت گسترده ای برخوردار شود به ویژه پس از تهدیدهای آمریکایی که گروکشی به شمار می رود. کشورهای اتحادیه آفریقا اقدامی به جا و مناسب انجام دادند و بیانیه ای در حمایت از مراکش صادر کردند و فرانسه نیز چنین کرد.

از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که جا پای الجزایر بگذارند که همه اختلاف ها با همسایه مراکشی خود را به کناری نهاده و از مراکش برای میزبانی جام جهانی اعلام حمایت و تأکید کرد که در انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال در 13 ژوئن آینده به نفع مراکش رای می دهد؛ انتخاباتی که همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال در مسکو،کشور میزبان جام جهانی در سال 2026 را مشخص می کند.

پاسخ به نژادپرستی ترامپ و نفرتش از عرب ها و مسلمانان باید با رد گروکشی و رای دادن به نفع مراکش داده شود و هر کشوری که به نفع آمریکا رأی دهد در اردوگاه این نفرت زشت می ایستد و آن را تشویق می کند یا ما  در این روزنامه این چنین باور داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.