این زیر دریایی انگلیسی در چارچوب طرح حمله نظامی به سوریه قرار بود موشک های بالدار خود را از شرق دریای مدیترانه به سمت مراکز نظامی سوری شلیک کند اما یک زیردریایی و دو ناوشکن و یک بالگرد روسی ضد زیردریایی جلوی این زیردریایی انگلیس را گرفته و مانع شلیک موشک هایش شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه انگلیسی تایمز فاش کرد که زیردریایی انگلیسی« اتس ام اس آستوت» توسط پدافند دریایی روسیه در معرض تعقیب و گریز از نوع «موش و گربه» شد تا نتواند موشک های بالدار خود را در چارچوب تجاوز سه جانبه به سوریه، به سمت اراضی سوریه شلیک کند؛ تجاوزی که سوریه بامداد روز شنبه در معرض آن قرار گرفت.

تایمز در گزارشی در وبسایت خود نوشت: این زیر دریایی انگلیسی در چارچوب طرح حمله نظامی به سوریه قرار بود موشک های بالدار خود را از شرق دریای مدیترانه به سمت مراکز نظامی سوری شلیک کند اما یک زیردریایی و دو ناوشکن و یک بالگرد روسی ضد زیردریایی جلوی این زیردریایی انگلیس را گرفته و مانع شلیک موشک هایش شدند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: زیردریایی انگلیسی در طول روزهای پیش از تجاوز نظامی سه جانبه به سوریه همه معیارهای پنهان شدن و جلوگیری از اختلال و پارازیت و دور شدن از سیستم های رهگیری دشمن را رعایت کرد اما نتوانست از دست روس ها فرار کند. روس ها از ساحل سوریه مجموعه دریایی خود را برای مقابله با این زیردریایی ارسال کردند.

سوریه بامداد روز شنبه هفته جاری در معرض حمله موشکی آمریکا،فرانسه و انگلیس قرار گرفت و ارتش سوریه اعلام کرد که این حمله سه جانبه شامل شلیک 110 موشک به سمت اهدافی در دمشق و خارج از آن شد و سامانه دفاعی سوریه با این حمله مقابله کرد و بیشتر موشک ها را منهدم یا منحرف کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز تأکید کرد که بیش از 100 موشک بالدار و موشک های زمین به هوا به سمت تأسیسات نظامی و غیرنظامی سوریه توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه شلیک شد و این موشک ها توسط دو کشتی آمریکایی در دریای سرخ و هواپیماهای تاکتیکی از روی دریای مدیترانه و بمب افکن های استراتژیک «ب1ب» شلیک شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.