ده ها نظامی سودانی در یک کمین انصار الله در نزدیکی شهر«میدی» در یمن گرفتار شده و کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی منابع نظامی یمنی و شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کردند که ده ها نظامی سودانی در یک کمین انصار الله در نزدیکی شهر«میدی» در یمن گرفتار شده و کشته شدند.

این منابع نظامی گفتند که نظامیان سودانی در عملیات«شکار آنها توسط تک تیراندازان انصار الله و با استفاده از بمب های کار گذاشته شده در مسیرشان» کشته شدند.

یک افسر ارتش یمن به خبرگزاری فرانسه گفت که انصار الله نیروهای سودانی را رصد کرده و به آنها اجازه دادند تا به مکان هایی که در آنها با دقت  برای شان کمین کردند، پیشروی کنند؛امری که باعث شد در تیررس انصار الله قرار گیرند.»

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی المسیره تصاویری از شکست پیشروی نیروهای سودانی در صحرای میدی منتشر کرد و گزارش داد که این « بخشی از کشته های ارتش سودان و تانک های منهدم شده و سوخته ای است که قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی آنها را منهدم کردند.»

دولت سودان هنوز به این گزارش ها واکنشی نشان نداده است. پیش از این نیز در همین منطقه نیروهای سودانی بارها تلفات سنگینی را متحمل شده و مجبور به فرار شدند.

بنابر این گزارش، دولت سودان به طمع دریافت پول از عربستان سعودی و به امید آن که بتواند مشکلات اقتصادی خود را با کمک های مالی ریاض حل کند هزاران نظامی خود را به قتلگاه یمن فرستاد و تا کنون صدها تن از این نیروها توسط انصار الله کشته شدند.بخش عمده ای از مردم سودان با اعزام نیروهای نظامی این کشور برای جنگ علیه یک کشور عربی و مسلمان مخالف هستند.اعزام این نیروها حتی با مخالفت اعضای دولت سودان نیز مواجه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی یمن جنگ یمن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.