«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به وی پیشنهاد داد که در واشنگتن با هم دیدار کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «یوری اوشاکوف»معاون رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به وی پیشنهاد داد که در واشنگتن با هم دیدار کنند.

اوشاکوف افزود که زمان این دیدار مورد رایزنی قرار نگرفت.وی تأکید کرد:اگر همه چیز بر وفق مراد پیش ررود امیدوارم که آمریکایی ها از پیشنهادشان برای رایزنی درباره امکان برگزاری نشست سران دو کشور عقب نشینی نکنند.

وی تصریح کرد که پس از این تماس تلفنی میان پوتین و ترامپ که سازنده و کارساز بود به مسائل بسیار دیگری نیز پرداخته شد و پس از آن نیز تنش جدیدی در روابط دو جانبه رخ داد که منجر به اخراج 60 دیپلمات روس و بستن کنسولگری روسیه در شهر «سیاتل» شد امری که منجر شد روسیه نیز پاسخ مناسب و مشابه بدهد.

اوشاکوف افزود که از 20 مارس گذشته یعنی روز تماس تلفنی میان پوتین و ترامپ بحثی درباره زمان دیدار احتمالی صورت نگرفت  و تنش در روابط با واشنگتن تأثیر منفی بر رایزنی درباره برگزاری نشست پوتین و ترامپ گذاشت.

با وجود این، معاون رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو نشست این چنینی را اقدامی بسیار مهم و مطلوب برای دو کشور و جامعه جهانی می داند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترامپ پوتین
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.