بر اساس اعلام کمیته ملی انتخابات مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر با کسب 97.8 درصد از آرا رسما برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه های مصری اعلام کردند که  «عبدالفتاح السیسی» رسما برای دومین بار رئیس جمهور مصر شد.

بر اساس اعلام کمیته ملی انتخابات  مصر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر با کسب 97.8 درصد از آرا رسما برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد.

این کمیته میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر را نیز 41.5 درصد اعلام کرد.

در پی آن نیز خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) گزارش داد که ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در تماسی تلفنی با السیسی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت.

عبدالفتاح السیسی در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز با ۹۷ درصد آراء رئیس جمهور مصر شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری در مصر از روز ۲۶ ماه مارس آغاز شد و به مدت ۳ روز ادامه داشت. پیشتر هم انتظار می رفت که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر، بار دیگر پیروز انتخابات شود.

«موسی مصطفی موسی» تنها رقیب السیسی بود که چهره سیاسی چندان شناخته شده ای محسوب نمی شود و خود از حامیان آقای السیسی است.

اگر چه در ابتداء ۷ نفر در این انتخابات نامزد شدند اما اکثریت آنها از ادامه رقابت با السیسی انصراف دادند یا مجبور به انصراف شدند.تعدادی از این نامزدها که رقبای سختی برای السیسی به شمار می رفتند مجبور به انصراف شدند یا به زندان انداخته شدند تا السیسی یکه تاز این انتخابات شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.