العتیبه اطلاعاتی که روزنامه نیویورک تایمز درباره تحقیق از یکی از مشاوران ولیعهد امارات در واشنگتن را تکذیب نکرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سی ان ان،در نخستین واکنش امارات به گزارش رسانه های آمریکایی درباره تلاش ابوظبی برای خرید نفوذ سیاسی در دولت آمریکا «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

العتیبه اطلاعاتی که روزنامه نیویورک تایمز درباره تحقیق از یکی از مشاوران ولیعهد امارات در واشنگتن را تکذیب نکرد و در پاسخ پرسش سی ان ان در این زمینه درباره گزارش نیویورک تایمز فقط به این گفته بسنده:«اظهار نظری وجود ندارد».

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی روز شنبه نوشت:واشنگتن احتمال اینکه امارات متحده عربی به ستاد تبلیغات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی رقابت انتخابات ریاست جمهوری کمک مالی کرده است تا در میان تصمیم گیران آمریکایی دارای نفوذ سیاسی شود، بعید نمی داند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که تیم «روبرت مولر» دادستان آمریکایی که در زمینه دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا تحقیقات انجام می دهد طی هفته های اخیر از «جورج نادر» تاجر آمریکایی لبنانی تبار تحقیقات انجام داده است و از شاهدان عینی دیگر نیز خواسته است که هر گونه اطلاعاتی درباره« هر گونه تلاش اماراتی ها برای خرید نفوذ سیاسی با پول از طریق حمایت از ترامپ طی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دارند» ارائه کنند.

«جارد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا با برخی از مسئولان دیگر در نشستی میان ترامپ و «تمیم بن حمد» امیر قطر در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 19/9/2017 حاضر شد و  قرارداد میان خانواده داماد ترامپ و دوحه اندکی پیش از بحران قطر با کشورهای عربستان سعودی، امارات ،مصر و بحرین شکست خورد.

بازپرس ها همچنین درباره نقش جورج نادر در تصمیم گیری در کاخ سفید تحقیق کردند زیرا نادر که خودش را به عنوان مشاور ولیعهد ابوظبی معرفی کرده است بارها در سال گذشته از کاخ سفید دیدار کرد و طی آن با «استیو بنن»مشاور استراتژیک سابق رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

نادر همچنین با کوشنر داماد ترامپ و مشاورش وی برای رایزنی درباره سیاست آمریکا در خاورمیانه در آستانه سفر ترامپ به منطقه در ماه می گذشته دیدار کرد.

این منابع همچنین گفتند که نادر پاییز گذشته از «الیوت برویدی» یکی از افراد برجسته ای که برای ستاد تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا پول جمع می کرد، گزارش مفصلی درباره یکی از نشست های غیر علنی ترامپ دریافت کرد.

برویدی یک شرکت امنیتی خصوصی را اداره می کند که با امارات قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار امضا کرده است. برویدی همچنین ترامپ را برای برگزاری نشست «غیر رسمی» با محمد بن زاید و حمایت از سیاست های امارات در منطقه تشویق می کرد و رئیس جمهور آمریکا را نصیحت کرد که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که در پیش گرفتن موضع تند در بحران قطر را رد کرده است،برکنار کند.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت که تمرکز تحقیقات مولر بر نادر طی هفته های اخیر حکایت از آن دارد که چارچوب تحقیقات گسترده شده است و از مساله «دخالت روسیه» در انتخابات فراتر رفته است تا شامل تأثیرگذاری امارات بر دولت ترامپ را شامل شود. این تحقیقات همچنین ممکن است به بررسی چگونگی رسیدن پول از چندین کشور به واشنگتن و میزان تأثیر آنها در سیاست ها طی دوران ترامپ کشیده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.