اکثر آمریکایی‌ ها زمانی که موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به میان می آید،به بازرس ویژه این پرونده بیشتر اعتماد دارند تا به رئیس جمهورشان.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی، اکثر آمریکایی‌ ها زمانی که موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به میان می آید، به «رابرت مولر» بازرس ویژه این پرونده بیشتر اعتماد دارند تا به «دونالد ترامپ» رئیس جمهورشان.

نظرسنجی روزنامه «یو اس ای تودی» که در آن هزار شهروند آمریکایی شرکت داشتند و پس از اتهام 16 تبعه و نهاد روسی به دخالت در انتخابات آمریکا صورت گرفت، نشان داد که 58 درصد از رای دهندگان تا حدی و یا بسیار زیاد به تحقیقات مولر اعتماد دارند و 57 درصد هم اعلام کردند اعتقادی به رد تبانی ستاد ترامپ با روسیه ندارند و یا بسیار کم اعتمادند.

با این وجود، نه ترامپ و نه مولر امتیاز مطلوبی از این نظرسنجی دریافت نکردند. بر اساس این نظرسنجی، ترامپ 34 درصد و مولر37 درصد از نظر مساعد رای دهندگان را دریافت کرد.

حدود 70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که بر این اعتقادند که مسکو تلاش های جدی برای مداخله در انتخابات 2016 داشته اما درباره احتمال تاثیر این تلاش های بر نتیجه انتخابات، نظرها متفاوت بود: 44 درصد معتقد بودند که این اقدامات بی‌ تاثیر بوده و 42 درصد آن را موثر می‌ دانستند.

سه چهارم افراد شرکت‌ کننده در این نظرسنجی گفتند که احتمالا کرملین در انتخابات های آینده آمریکا مداخله خواهد کرد و همین تعداد از رای دهندگان نیز بر این باور بودند که اتهامات مولر را باید جدی گرفت. تنها 20 درصد از شرکت کنندگان، اتهامات مطرح شده را بی‌ اهمیت دانستند.

حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که ترامپ برای مقابله با تهدید مداخله های احتمالی آینده در امور آمریکا اقدامات لازم را اتخاذ نمی کند.

این نظرسنجی همراستا با نظرسنجی دیگری است که در اوایل ماه جاری با همین موضوع توسط کالج «ماریست» صورت گرفت. نتایج آن نظرسنجی نشان داد 55 درصد آمریکایی‌ ها به تحقیقات مولر و تنها 30 درصد از آنان به اظهارات ترامپ اعتماد دارند.

تهدید به دخالت های خارجی در انتخابات آمریکا تاحدی زیاد است که وزارت خارجه این کشور اخیرا از تخصیص بودجه 40 میلیون دلاری برای مقابله با این معضل خبر داده است.

ترامپ در مناسبت های مختلف تحقیقات مولر را هدف قرار داده است و تبانی ستاد خود با مسکو را رد کرده است.

نظرسنجی یو اس ای تودی تلفنی صورت گرفته و درصد خطای آن +_3 است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.