نوزدهمین فرد در جریان پرونده تبانی ترامپ - روسیه در نوامبر 2016، توسط «رابرت مولر» بازپرس ویژه متهم شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان بی سی آمریکا گزارش داد: «الکس ون در زوآن» وکیل مقیم لندن رسما متهم، و به دادگاه‌ های آمریکا احضار شد و اعتراف کرد که در پاسخ به بازپرس های اف بی آی در مورد ارتباط بین ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و روسیه دروغ گفته است.

اسناد دادگاه، الکس ون در زوآن را به ارائه اظهارات دروغ متهم می کند. این اظهارات دروغ در جریان بازجویی پیشین از وی در مورد همکاری او با وزارت دادگستری اوکراین بیان شده است.

الکس ون در زوآن برای دفاتر حقوقی متعددی در شهرهای نیویورک و لندن کار کرده است. او نوزدهمین فردی است که در جریان پرونده تبانی ترامپ - روسیه در نوامبر 2016 توسط رابرت مولر بازپرس ویژه متهم می شود.

 

105018099-AP_18051686253377.530x298

 

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ - روسیه با اعلام جرم علیه الکس ون در زوآن او را به دروغ‌ گویی متهم کرده است.

مولر که رهبری تیم تحقیقات درباره رابطه احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه را از سال گذشته بر عهده گرفته می ‌گوید الکس ون در زوآن در جریان سوالات پلیس فدرال آمریکا درباره فعالیت اش در اوکراین دروغ گفته است.

آن‌ گونه که مدارک دادگاه نشان می ‌دهد ون در زوآن در سال 2012 ماموریت یافته برای وزارت دادگستری اوکراین گزارشی در ارتباط با پرونده قضایی «یولیا تیموشنکو» نخست‌ وزیر سابق اوکراین تهیه کند.

تیموشنکو، یک سال پیش از این ماجرا به اتهام سوء استفاده از قدرت محاکمه شده بود.

آن گونه که در مدارک ارائه شده از سوی مولر به دادگاه آمده، ون در زوآن در آن گزارش نتیجه ‌گیری کرده که محاکمه تیموشنکو عادلانه بوده و روند رسیدگی قضایی به آن مناسب بوده است.

در مدارک اقامه دعوی علیه این وکیل آمده است که بازرس ویژه توانسته به ایمیل‌ های پاک شده یا ارسال نشده در این رابطه دسترسی پیدا کند، آلکس ون در زوآن در مورد آخرین ارتباطش با شخصی به نام «الف» (هویت این شخص در مدارک فاش نشده) در سپتامبر 2016 و از طریق ایمیل دروغ گفته است.

ون در زوآن همچنین در مورد آخرین ارتباطش با «ریک گیتس» از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ دروغ گفته است. آخرین ارتباطات آنها با هم مربوط به اواسط اوت 2016 و از طریف پیامک بود. ریک گیتس هم یکی از ۱۹ نفری است که از سوی مولر به دادگاه معرفی شده و متهم به نقشه ‌چینی برای پولشویی است. برخی منابع نزدیک به او دیروز گفته اند که او هم به زودی به اتهامات خود اعتراف خواهد کرد.

ریک گیتس و همکار سابقش «پل مانافورت» که برای مدتی ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را در دست داشت، هر دو از سوی بازرس مولر احضار شده ‌اند. آنها متهم ‌اند که بدون ثبت نام و اعلام رسمی به نهادهای آمریکایی برای «ویکتور یانوکویچ» رئیس‌ جمهور سابق اوکراین و حزبش کار کرده ‌اند.

یانوکوویچ که رقابت و دشمنی آشکاری با یولیا تیموشنکو داشت در سال ۲۰۱۰ موفق شد با شکست تیموشنکو، رئیس جمهور اوکراین شود اما چند سال بعد سقوط کرد و به روسیه گریخت.

روز جمعه گذشته هم مولر که خود ۱۰ سال سابقه ریاست پلیس اف ‌بی ‌آی را دارد، علیه ۱۳ شهروند روسیه و سه نهاد روسی به اتهام تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۶ اقامه دعوی کرد.

این ۱۳ فرد متهم هستند که با سفر به آمریکا خود را به جای شهروندان آمریکایی جا زده ‌اند تا در شبکه ‌های اجتماعی وجهه عمومی ترامپ را در مقابل «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی او بالا ببرند.

رابرت مولر سه نفر از متهمانی را که از آنها نام برده شده، به تلاش برای شنود و پنج نفر دیگر را به جعل هویت متهم کرده است.

به گفته بازپرس ویژه، بعضی از متهمان از سیستم های رایانه ای در آمریکا برای پنهان کردن مکان اصلی فعالیت خود در روسیه استفاده کرده ‌اند.

بر اساس گزارش اتهامی مولر، این تلاش ‌ها از دو سال قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ شروع شده بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.