مکان: کرس، فرانسه/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران نفر از ساکنان جزیره کُرس در جنوب شرقی فرانسه در آستانه سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به این جزیره تظاهرات کرده و بار دیگر خواستار استقلال از جمهوری فرانسه شدند.

بنا بر اعلام رسانه های محلی 22 تا 25 هزار و بنا بر اعلام پلیس 5600 تا 6000 نفر در این تظاهرات شرکت کردند. ملی گراها در این تظاهرات خواهان جدایی و استقلال هر چه زودتر از فرانسه شدند.

«ژان گوی تالامونی» رئیس مجلس کُرس که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت: «این تظاهرات نمایش قدرت مسالمت آمیز و قاطع مردمی است که به لحاظ فرهنگ و زبان متفاوت از فرانسه هستند بنابراین ما خواهان استقلال از جمهوری فرانسه هستیم.»

 

00

 

تظاهرات کنندگان در پایان تظاهرات به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ضرب الاجل چند روزه دادند تا به کرس برود و باب گفت و گو ها برای استقلال این جزیره از فرانسه را کلید بزند. آنها همچنین خواستار آزادی زندانیان این جزیره شدند که در پاریس در حبس به سر می برند.

 

0

 

جزیره کُرس در باختر ایتالیا، جنوب شرقی فرانسه و در شمال جزیره «ساردنی» قرار گرفته است. از اول ژانویه 2016 و بر طبق ناحیه‌ بندی جدید سرزمین فرانسه، جزیره کُرس به عنوان یکی از نواحی سیزده‌ گانه فرانسه شناخته می‌ شود.

در سال‌ های اخیر در این جزیره، چندین جنبش سیاسی مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها خواستار خودمختاری بیشتر کُرس و حتی استقلال این جزیره از جمهوری فرانسه شده‌ اند.

مکان: کرس، فرانسه

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.