زنجیره حملات داعش و طالبان به کابل افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله امروز صبح به دانشگاه نظامی کابل را برعهده گرفت.

دانشگاه «مارشال فهیم» بامداد دوشنبه مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت و شاهدان از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در این منطقه از کابل خبر دادند.

یک منبع ناشناس گفت که مهاجمان نتوانستند به داخل این آکادمی که در شمال کابل واقع شده است، نفوذ کنند.

رسانه های افغانستان نوشته اند که در این حمله یک واحد نظامی در کنار آکادمی نظامی مارشال فهیم برای 6 ساعت زیر حمله مهاجمان بوده اما اکنون این درگیری پایان یافته است. بنا بر گزارش ها، در این درگیری ها یک مهاجم بازداشت، و چهار مهاجم دیگر کشته شده اند. همچنین یک جلیقه انفجاری، یک کلاشینکف و مقداری مهمات کشف و مصادره شد.

همچنین آخرین گزارش ها حاکی از کشته شدن 5 نیروی امنیتی و زخمی شدن 10 نفر دیگر است. مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته است.

حمله تازه به دانشگاه نظامی کابل دو روز پس از حمله طالبان با آمبولانس بمب گذاری شده صورت می گیرد. در حمله روز شنبه 103 نفر کشته شدند. چهار نفر در ارتباط با این حمله بازداشت شده اند.

پیش از آن نیز طالبان هتل «اینترکانتیننتال» کابل را مورد حمله قرار داده بود که در جریان آن بیش از 20 نفر جان خود را از دست دادند.

زنجیره حملات داعش و طالبان به کابل در حالی افزایش یافته است که نارضایتی مردم نیز از دولت به خاطر عدم توانایی در برقراری امنیت در حال افزایش است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.