شماری از مهاجمان انتحاری وارد یکی از پست های ارتش افغانستان در مجاورت دانشگاه نظامی در شهر کابل شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد گزارش ها از شنیده شدن صدای شدید تیراندازی و انفجارهایی در حوالی دانشگاه نظامی «کابل» پایتخت افغانستان خبر می دهد، در حالی که مقامات و شاهدان بیم این را دارند که تروریست ها وارد یکی دیگر از ساختمان های شدیدا تحت حفاظت در پایتخت افغانستان شده باشند.

دو مقام امنیتی در محل حادثه به شرط ناشناس ماندن گفته اند چندین مهاجم با پرتاب نارنجک به دانشگاه دفاعی «مارشال فهیم» که در غرب کابل واقع است، در ساعات اولیه دوشنبه، این محل را هدف حمله قرار داده اند.

با شروع حمله در حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی صدای تیراندازی با سلاح های سبک شنیده شد.

 

30afghanistan-1-master768

 

ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: «شماری از مهاجمان انتحاری وارد یکی از پست های ارتش ملی افغان در مجاورت دانشگاه نظامی در شهر کابل شدند. آنها ابتدا انفجاری را ترتیب دادند و سپس وارد ساختمان شدند. آنها چهار مهاجم هستند اما اطلاعات دقیقی از آنها نداریم.»

او گفت نیروهای امنیتی همه جاده های منتهی به این نقطه را بسته و دانشگاه را محاصره کرده اند. تاکنون یک سرباز کشته و سه سرباز زخمی شده اند.

این در حالی است که سخنگوی ریاست جمهوری ضمن تایید این حمله گفته است که هیچ یک از مهاجمان نتوانستند از ایست اول عبور کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی پلیس نوشت که حمله با راکت و مسلسل انجام شد اما اوضاع اکنون آرام است.

به گزارش رویترز پلیس گفت که حادثه در داخل مرکز نظامی روی داد اما معلوم نیست که حمله ای از سوی تروریست ها بود.

گزارش ها همچنین حاکی از کشته شدن بعضی از مهاجمان است.

 

DUrwl1sUQAAvq1q

 

«بشیر مجاهد» سخنگوی پلیس کابل گفت حمله علیه ایست اول در مجاورت دانشگاه صورت گرفت، نه خود دانشگاه. او گفت کماندوها به محل حادثه اعزام شده اند.

نهادهای نظامی افغانستان اغلب هدف حمله مهاجمان مسلح قرار می گیرند. در اکتبر 2017، 15 دانشجوی دانشکده افسری در انفجاری بیرون دانشگاه مارشال فهیم کشته شدند.

کابل روز شنبه هم شاهد یکی از مرگبارترین بمب گذاری ها بود که در آن حمله بیش از 100 نفر کشته شدند. آن حمله با دو آمبولانس بمب گذاری شده انجام شد.

یک هفته پیش از آن حمله دیگری در کابل 22 کشته به جا گذاشته بود. بیشتر قربانیان آن حمله به هتل «اینترکانتیننتال» خارجی بودند.

طالبان مسئولیت هر دو حمله را به عهده گرفت.

داعش هم اخیرا دست به حملات مرگباری در این کشور زده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.