در حالی که تاکنون چند بار تاریخ‌ های اعلامی ترامپ برای سفر به انگلیس با واکنش‌ های سخت مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌ های واشنگتن به تعویق افتاده است، انگلیسی ها در تدارک بزرگ ترین اعتراض تاریخ این کشور برای استقبال از او هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه سان انگلیس در گزارشی نوشت: سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به انگلیس می تواند با بزرگ ترین تظاهرات در تاریخ این کشور مواجه شود و بیش از یک میلیون نفر از انگلیسی ها را به خیابان ها بکشاند.

گروه ضد ترامپ در فیس بوک «بی سابقه ترین و باور نکردنی ترین تظاهرات در تاریخ ما» است و در حال حاضر 20 هزار نفر به آن پیوسته اند.

این گروه، که توسط وبلاگ ها و برخی سیاستمداران حزب کارگر حمایت می شود، می خواهد شرکت کنندگانی بیش از اعتراضات ضد جنگ عراقی که در سال 2003 بیش از یک میلیون نفر را جذب خود کرده بود، جذب کنند.

شخصیت های مطرحی از جمله کمدین «استفن فری»، و کمدین «دیوید بدیل» همه از اعتراضات پیشنهادی علیه رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا حمایت کرده اند.

در ماه مه، یک طومار آنلاین علیه طرح دولت برای دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس بیش از 1.8 میلیون امضا جمع آوری کرد.

ترامپ در این هفته در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» سوئیس به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس وعده داد که تابستان امسال به انگلیس می رود.

 

0

 

دیدار او می تواند شامل گفت و گو با ملکه در کاخ سلطنتی باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب یکشنبه به خبرنگار شبکه انگلیسی آی تی‌ وی گفت که در سال 2018 دو سفر، کاری و رسمی، به انگلیس خواهد داشت.

ترامپ به خبرنگار آی تی‌ وی گفت ترزا می نخست وزیر انگلیس دوبار از وی برای سفر به انگلیس دعوت کرده است که این سفرها در سال 2018 انجام خواهد گرفت.

اوایل سال 2017 ترزا می رسما از ترامپ برای سفر به انگلیس دعوت کرده بود اما مردم انگلیس با راه اندازی طوماری رسمی خواستار جلوگیری از این سفر شده بودند.

دلیل این مخالفت مردمی، رفتارهای نژادپرستانه ترامپ و فرمان اجرایی وی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، رفتار وی در قبال زنان و بعدها حمایت رئیس جمهور آمریکا از یک گروه راست‌ گرای افراطی در انگلیس بود.

چندی پیش اعلام شد ترامپ برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن به انگلیس سفری رسمی خواهد داشت که باز هم با مخالفت مردم انگلیس مواجه شد. سپس این سفر از سوی آمریکا لغو شد.

تظاهرات علیه ترامپ اتفاق جدیدی نیست. در 20 ژانویه 2017 و پس از تحلیف ترامپ نیز صدها نفر در اعتراض به رئیس جمهور آمریکا مقابل سفارت واشنگتن در شهر «لندن» تجمع کردند.

 

000

00

 

آنها در این تظاهرات مخالفت خود را با رئیس جمهور جدید آمریکا و سیاست های مدنظر او اعلام کردند.

 

0000

 

هفته گذشته، ده ها هزار نفر از فعالان در سالگرد آغاز ریاست جمهوری ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات، به خیابان های آمریکا ریختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.