در این گزارش فاش شده است که در حال حاضر مسئولان عربستانی تلاش می کنند تا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و نیز سامانه دفاعی «تروفی» برای حمایت از تانگ ها را از اسرائیلی ها بخرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی به سفر یک هیأت نظامی عربستان سعودی به فلسطین اشغالی و رایزنی این هیأت با اسرائیلی ها درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه پرداخت.

یک هفته پس از آن که روزنامه «باسلر زایتونگ» سوئیس گزارشی ویژه درباره همکاری نظامی عربستان و رژیم اسرائیل در زمینه بهبود قدرت دفاعی عربستان منتشر کرد روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا در گزارشی فاش کرد که یک هیأت نظامی عربستانی از فلسطین اشغالی دیدار کرد.

در این گزارش آماده است که دو طرف (ریاض و تل آویو) همکاری نظامی گسترده ای با هم دارند به طوری که حکومت عربستان سعودی  چند ماه پیش یک هیأت نظامی به تل آویو فرستاد  تا با اسرائیلی ها درباره گسترش نفوذ ایران در منطقه رایزنی کند.

در این گزارش فاش شده است که در حال حاضر مسئولان عربستانی تلاش می کنند تا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و نیز سامانه دفاعی «تروفی» برای حمایت از تانگ ها را از اسرائیلی ها بخرند.

در گزارش این روزنامه آمریکایی همچنین آمده است که به رغم آن که سعودی ها حاضر نشدند اظهار نظر رسمی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل بکنند اما به نظر می رسد که روابط دو طرف به شکل سریعی پیشرفت کرده و به سمت عادی سازی روابط به شکل علنی در روزهای آینده می رود.

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت که در حال حاضر به نظر می رسد که روابط اسرائیل به عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی به شکل ملموسی تقویت شده است به ویژه پس از دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر «قدس» به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا  به این شهر زیرا حکومت های عربستان و مصر هیچ گونه اقدامی علیه این تصمیم اتخاذ نکردند از همین جا می توان گفت که ائتلاف میان ریاض و تل آویو به سرعت به سمتی پیش می رود که نمی توان آن را پیش بینی کرد.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت:عربستان روابط خود با تل آویو را به بهانه تلاش برای ایجاد دو کشور برای حل اختلاف ها و نزاع میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها توجیه می کند لیکن واقعیت این است که ریاض ایران را دشمن بزرگ خود می داند و نیاز به همکاری با اسرائیل را برای مواجهه با ایران احساس می کند. برای رسیدن به این هدف ریاض می خواهد که روابط خود با اسرائیل را از طریق همکاری نظامی که شامل خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل برای رویارویی با موشک های یمنی می شود که اراضی عربستان سعودی را هدف قرار می دهند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بدون در نظر گرفتن موشک های یمنی، به شکل کلی عربستانی ها تمایل زیادی برای خرید تجهیزات نظامی و سلاح از اسرائیل دارند و در نهایت خرید سامانه گنبد آهنین گامی استراتژیک برای رویارویی با تهدیدات در آینده به شمار می رود.

واشنگتن تایمز در پایان گزارش خود نوشت:گفتن اینکه منطقه خاورمیانه منطقه استراتژیکی است که در حال حاضر لرزه ها و نقطه عطف های بزرگی را پشت سر می گذارد ، همین امر می تواند فرصتی قابل توجه برای اسرائیل به شمار  رود. از زمان رای گیری سازمان ملل که رژیم اسرائیل را در سال 1948 شکل داد تا حال حاضر کشورهای دشمن، اسرائیل را فرا گرفته اند و این مساله در سال های آینده تغییر می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.