ارتش سوریه به لحاظ آتشباری بر فرودگاه نظامی مهم و استراتژیک«ابو الظهور» در ریف جنوب شرقی ادلب سیطره پیدا کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ستاد مرکزی تبلیغات جنگ اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند که 10 روستای دیگر را در ریف جنوب شرقی «ادلب» را از دست جبهه النصره و گروه های همپیمانش آزاد کردند.

ستاد مرکزی تبلیغات جنگ همچنین گفت که ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند که روستای «الشاکوسیه» در ریف شمال شرقی حماه پس از درگیری شدید با النصره بازپس گیرند.

یک فرمانده میدانی نیز گفت که ارتش سوریه به لحاظ آتشباری بر فرودگاه نظامی مهم و استراتژیک«ابو الظهور» در ریف جنوب شرقی ادلب سیطره پیدا کرد.

ستاد تبلیغات جنگ همچنین تصریح کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش روستاهای«رسم حمیدی، سروج و اسطبلات» را در استان ادلب آزاد کردند.

در تحولی دیگر، روزنامه روسی کومرسانت به نقل از برخی منابع نظامی نوشت که گروه تروریستی«احرار الشام» مسئول حمله با استفاده از پهپادها به پایگاه نظامی «حمیمیم» روسیه در روز ششم ژانویه است.

این روزنامه نوشت که  چندی پیش افراد مسلح تلاش کردند که با استفاده از پهپادها یگان های مین روب وابسته به ارتش سوریه در «حمص» را از بین ببرند ولی در آن زمان پهپادها سرنگون شدند. همچنین گشودن رمز اطلاعات پهپادهایی که سرنگون شدند نشان می دهد که احرار الشام در حمله شرکت دارد.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله تروریستی تروریست ها با استفاده از پهپادها به دو پایگاه نظامی روسیه در سوریه در روز شنبه ششم ژانویه خنثی شد.

تروریست ها با استفاده از پهپادها به دو پایگاه دریایی و هوایی روسیه در استان لاذقیه حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در این حمله 3 پهپاد در حمله به پایگاه دریایی طرطوس و 10 پهپاد به پایگاه هوایی حمیمیم مشارکت کردند.

در این بیانیه آمده است که در این حمله تروریستی  هیچ کس زخمی نشد و هیچ گونه تلفات مادی به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در این حمله 3 پهپاد خارج از پایگاه حمیمیم سرنگون شدند،3 پهپاد در برخورد با زمین منفجر شدند و 7 پهپاد نیز توسط ضد هوایی ها سرنگون شدند.

در ادامه بیانیه آمده است که کارشناسان روس در حال بررسی کانال های رسیدن پهپادها به تروریست ها و استفاده از تکنولوژی پهپادهای دولت های خارجی هستند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که استفاده از پهپادها توسط تروریست ها در سوریه حکایت از آن دارد که تروریست ها تکنولوژی ای به دست آوردند که می توانند با استفاده از آن به هر کشوری حمله کنند.

روز شنبه برخی منابع مخالفان سوری به خبرگزاری آلمان گفتند که آسمان پایگاه حمیمیم شاهد نبرد هوایی میان پهپادها و پدافند هوایی این پایگاه است.

این منابع گفتند که ناوگانی از پهپادها که بمب حمل می کنند به پایگاه نظامی حمیمیم حمله کردند.

«الکساندر ایوانوف» سخنگوی رسمی پایگاه حمیمیم نیز به این حمله اذعان کرد و گفت که این حمله به این منطقه نظامی حمیمیم برای مهاجمان که حماقت های غیرقابل توجیهی مرتکب شدند گران تمام می شود.

در تحولی دیگر،فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با سه تجاوز اسرائیل که بامداد امروز اراضی سوریه را هدف قرار داد مقابله کرد.

در این بیانیه آمده است که جنگنده های اسرائیلی بامداد امروز سه شنبه در ساعت 2:40 دقیقه به وقت سوریه چندین موشک از اراضی لبنان به سمت منطقه «القطیفه» در ریف دمشق شلیک کردند که پدافند سوریه با آنها مقابله کرد و یکی از هواپیماها را نیز مورد اصابت قرار داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه تأکید کرد که در ساعت3:04 بامداد نیز اسرائیل بار دیگر تجاوز خود را با شلیک دو موشک زمین به زمین از منطقه جولان اشغالی شلیک کرد که پدافند سوریه با آنها مقابله و منهدم شان کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که در ساعت 4:15  نیز بار دیگر هواپیماهای اسرائیلی از منطقه «طبریا» داخل سرزمین های اشغالی 4 موشک شلیک کردند که پدافند سوریه بار دیگر با آنها مقابله کرد و یکی از آنها را سرنگون و بقیه نیز در نزدیکی یکی از مراکز نظامی اصابت کردند که فقط منجر به خسارت های مادی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.