سازمان ملل اعلام کرد بیش از 90 درصد از پناهندگان مسلمانان میانماری در بنگلادش به رغم ارائه کمک‌های غذایی، دچار سوء تغذیه هستند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد طی گزارشی در وب سایت خود اعلام کرد: بیش از 90 درصد از پناهندگان روهینگیا در بنگلادش علیرغم ارائه کمک‌های غذایی، دچار سوء تغذیه هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: «این گزارش طی ماه های نوامبر و دسامبر و بر اساس مصاحبه و نظرسنجی از بیش از 2 هزار خانواده روهینگیایی آماده شده است. حومه  شهر کاکس بازار بنگلادش در مرز با میانمار با عدم تامین کافی غذای مواجه بوده است. در حال حاضر برنامه جهانی غذا به حدود 700 هزار پناهنده روهینگیایی در بنگلادش کمک های مختلف ارائه می‌کند ».

بنابر این گزارش، در نتیجه حملات ارتش میانمار از 25 اوت سال گذشته تاکنون تعداد زیادی از مسلمانان جان خود را از دست داده و صدها روستای آنها توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.شمار مسلمانانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به گزارش سازمان ملل به مرز 826 هزار نفر رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.