دولت آمریکا اکنون فشار بر فلسطینی‌ ها را افزایش داده و ترامپ در توئیتی تهدید کرده است که کمک مالی آمریکا به آنها قطع خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه گلف نیوز در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هنگامی که قرار شد سیاست دولت خود در مورد فلسطین و روند صلح را تعیین کند، با انتشار یک سری توئیت تهدید کرد که قصد دارد کمک مالی به فلسطینی ها را قطع کند. این حرکت به دنبال تصمیم او در اوایل ماه دسامبر برای شکستن پروتکل های دیپلماتیک طولانی مدت، نادیده گرفتن دهه ها تفکر سیاسی و به طور خاص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل انجام گرفت.

این توئیت ها با یک رای گیری در اواخر شب در کنست دنبال شد که مهر تاییدی بر تشخیص ترامپ زد و تاکنون تنها گواتمالا این تغییر ناگهانی ناخوشایند ترامپ را دنبال کرده است. این حرکتی است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت به شدت محکوم شده است. اگر ترامپ قصد داشته باشد تهدیدهای توئیتری اش را عملی کند، این نشان دهنده حداکثر انحراف واشنگتن از سیاست های هماهنگ در میان ملت هایی است که از فلسطین حمایت می کنند.

این اقدام ترامپ نشان می دهد که توقف کمک ها به فلسطینی ها اتفاق خواهد افتاد زیرا آنها از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل استقبال نکرده اند.

ترامپ در زندگی قبلی خود پیش از ورود به کاخ سفید ممکن است از موفقیت در جلسه هیئت مدیره برخوردار بوده باشد، اما دیپلماسی و علم سیاست بین الملل چیزهای فراتر از ترازنامه و تقسیم قیمت ها است. و مسائلی وجود دارد که در آنها پول به معنای هیچ چیز نیست و اصول را نمی توان خرید. از سال 1948 تا به حال، از طریق جنگ ها و دهه ها اشغال غیر قانونی، سرکوب و در عین حال بدبختی و توهین، فلسطینی ها همیشه مقاومت کرده اند. آنروا همواره برای پشتیبانی و کمک در آنجا حضور داشته و اگر آمریکا از کمک های خود عقب نشینی کند، کشورهای دیگری هم هستند که بسیار مایل به کمک به فلسطینی ها و برادران عرب شان هستند.

سیاست ایالات متحده هر هدفی که داشته باشد، در حال حاضر در فلسطین یک فاجعه برای فلسطینی ها است. واشنگتن دوست فلسطین و مردم فلسطین نیست. خوشبختانه، بقیه جهان - به استثنای گواتمالا - این را به وضوح می بینند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.