«رهبران» عرب یا بیشتر آنها نیاز به گذراندن دوره هایی در چگونگی تعامل با آمریکا در آکادمی «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی نوشت: زمانی که عرب ها یا برخی از آنها حداقلی از شجاعت و شهامت را از خود نشان می دهند و دیکته های آمریکایی ها را به شکل فردی یا جمعی رد می کنند آنها با این کار هیبت خود را تحمیل کرده و آمادگی خود را برای به چالش کشیدن و گفتن«نه» بزرگ به واشنگتن و«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و مجموعه نژادپرست پیرامون وی در مقابله با جانبداری این مجموعه نژادپرست از اسرائیل و یهودی سازی شهر قدس را نشان می دهند.

سرازیر شدن عرب ها به سمت افول و سقوط زمانی شروع شد که «محمد انور السادات»رئیس جمهور اسبق مصر این مقوله شکست را در پیش گرفت که تأکید می کند 99 درصد از برگه برنده ها دست آمریکاست و عرب ها گزینه هایی به جز رفتن در آغوش آمریکا ندارند و متأسفانه بسیاری این مقوله را در پیش گرفتند و شروع به ترسیم سیاست ها و موضع گیری های شان بر اساس آن کردند.

روز گذشته-دوشنبه- یک مسئول در وزارت خارجه رژیم اسرائیل اعلام کرد که «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که سفر خود به خاورمیانه را تا اطلاع ثانوی به تأخیر بیندازد. قرار بود که این سفر مصر،فلسطین اشغالی و رام الله را در بر گیرد.

این تأخیر رخ داد زیرا «شیخ احمد الطیب»شیخ الازهر و «تواضروس دوم» پاپ قبطی های مصر و نیز«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفند که از پنس استقبال نکرده و با وی دیدار نکنند و نیز همه درخواست های سفارت آمریکا در قاهره و تل آویو برای ترتیب دادن این دیدارها را رد کردند و این مخالفت در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن یهودی سازی قدس اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گرفت.

تحقیر و نادیده گرفتن  آمریکا و مسئولانش و پایبندی به حداقل کرامت بارزترین چیزهایی است که به عنوان ابزار برای مخاطب قرار دادن دولت های آمریکایی که مستحق آن هستند، باید در پیش گرفته شود اما تسلیم شدن و ترس و تن دادن به دیکته های دولت های آمریکایی باعث می شود این دولت ها متکبرتر و مستکبرتر شده و بیشتر گروکشی کنند.

زمانی که عرب ها ترامپ را به چالش کشیده و به مجمع عمومی سازمان ملل رفتند تا قطعنامه ای صادر شود که در آن دستور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی محکوم شود از احترام همه جهان برخوردار شدند و  برخی از حامیان و همپیمانان آمریکا در اروپا از جمله انگلیس و فرانسه و آلمان نیز از تأیید کنندگان قطعنامه محکومیت تصمیم ترامپ بودند.

«رهبران» عرب یا بیشتر آنها نیاز به گذراندن دوره هایی در چگونگی تعامل با آمریکا در آکادمی «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی دارند، این مرد توانست دماغ ترامپ را به خاک بمالد زیرا وی تهدیدات رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفت؛ سخره ای که حق اش است و با بیش از 16 آزمایش موشکی بالستیک در سال گذشته و نیز یک آزمایش هسته ای پاسخ  این تهدیدها را داد. آزمایش هسته ای اخیر نیز کره شمالی را وارد باشگاه کشورهای هسته ای کرد و باعث شد این کشور در برابر تهدیدهای بزرگترین قدرت در جهان مورد حمایت قرار گیرد.

هدیه رهبر کره شمالی به رئیس جمهور آمریکا در سال جدید نیز پیام آشکاری بود که می گوید «دگمه هسته ای» با قدرت در دفترش قرار دارد و با وی به اتاق خوابش جا به جا می شود و پاسخ به هر گونه تجاور آمریکا به کشورش نیاز به چیزی جز فشار دادن خفیف این دگمه ندارد تا پس از آن موشک های قاره پیما به عمق آمریکا شلیک شوند.

کره شمالی که نه نفت دارد و نه گاز، در چند سال اندک گذشته توانست که به قدرت بازدارندگی هسته ای دست یابد و موشک هایی را تولید کند که قادر به حمل کلاهک های هسته ای هستند این در حالی است که عرب ها که درآمد خزانه های شان تریلیون ها دلار از عواید نفتی است هیچ چیزی تولید نکردند جز زبان فحش و بد و بیراه علیه یکدیگر و بر سر هیچ چیز رقابت نکردند جز خریدن کاخ هایی که نشیمنگاه ها و شیرهای آب دست شویی های آنها از طلا است و بر سر خریدن کشتی های تفریحی مجلل و جزایر در دریاهای دیگران و نه در دریای های خودشان که تعداد جزایر و مکان هایش را نمی دانیم، رقابت کردند.

عرب ها یا انسان های با شرافت شان باید از این پیروزی سمبلیک که باعث شد معاون رئیس جمهور آمریکا سفرش به منطقه را لغو کند زیرا فهمید که کسی از او خوشش نمی آید و فرد مطلوبی نیست، چیز های زیادی یاد بگیرند و تصمیم های دسته جمعی برای استقبال نکردن از ترامپ یا هر مسئول آمریکای دیگر از جمله سفرای آمریکا در پایتخت های کشورهای عربی ، اتخاذ کنند مگر آن که آمریکایی ها  از تصمیم انتقال سفارت به قدس اشغالی عقب نشینی کنند و از عرب ها و مسلمانان به عنوان گام نخست که مقدمه گام های قوی تر و محکم تر باشد، عذرخواهی کنند. این مساله نیز در سایه مخالفت شان با بستن سفارتخانه های آمریکا و رژیم اسرائیل ضعیف به نظر می رسد.از پاپ تواضروس و شیخ الازهر و نیز از محمود عباس تشکر می کنیم و امیدواریم که عباس بر موضع خود پایبند بماند و در نهایت به فشارهای آمریکایی ها و اسرائیلی ها و برخی از عرب ها تن ندهد.

 

جزئیات لغو سفر مایک پنس

وزارت خارجه رژیم اسرائیل از به تاخیر افتادن سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی وکشورهای منطقه به دلایل نامعلوم خبر داد. روزنامه «تایمز آو اسرائیل» نوشت، سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و مصر که قرار بود ۱۴ ماه ژانویه صورت بگیرد، لغو شد.

در فهرست منتشره توسط وزارت خارجه رژیم اسرائیل از اسامی مقامات خارجی که احتمال می‌رود در ماه ژانویه به اراضی اشغالی سفر کنند، نام پنس دیده نمی‌شود و با توجه به مشکلات مربوط به جدول زمانی هنوز زمان جدید سفر وی مشخص نشده است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از وزارت خارجه رژیم اسرائیل نوشت، به دلیل مخالفت مقامات فلسطین و روحانیان مسلمان و مسیحی قدس با حضور پنس در این شهر اشغالی پس تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس و تداخل جدول زمانی سفر پنس به تاخیر افتاد.قرار بود پنس در این سفر خود در پارلمان رژیم اسرائیل سخنرانی کند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.