این مجموعه های تروریستی که از اردوگاه به مکانی دیگر منتقل شدند همان هایی بودند که ائتلاف بین المللی چندی پیش آنها را از ریف شرق«دیرالزور» و به طور مشخص از روستاهای«الشعیطات» جا به جا کرده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بالگردهای آمریکایی شب گذشته شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را در چارچوب سیاست های واشنگتن در حمایت از این گروه تروریستی، به مکانی ناشناخته منتقل کردند.

برخی منابع در ریف «الحسکه» گفتند که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اقدام به جابه جایی مجموعه هایی از عناصر داعش از اردوگاه «السد» در ریف جنوبی الحسکه به مکانی ناشناخته کردند. این منابع گفتند که این عناصر با بالگردهای نظامی که از اطراف سد «الباسل» در جنوب الحسکه پرواز کردند، جابه جا شده اند.

این منابع در ادامه گفتند که این مجموعه های تروریستی که از اردوگاه به مکانی دیگر منتقل شدند همان هایی بودند که ائتلاف بین المللی چندی پیش آنها را از ریف شرق«دیرالزور» و به طور مشخص از روستاهای«الشعیطات» جا به جا کرده بود.

خبرگزاری سانا همچنین تأکید کرد که تعدادی از بالگردهای آمریکایی روز چهارشنبه هفته گذشته از ریف شمالی دیر الزور بر فراز اردوگاه السد در ارتفاع پایین به پرواز در آمده و در نزدیکی سد الباسل در جنوب شهر الحسکه به زمین نشستند در حالی که درون آنها شماری از عناصر گروه تروریستی داعش قرار داشتند و این عناصر چندی پیش به گروه های«قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) که مورد حمایت واشنگتن هستند، پناه بردند.

بالگردهای آمریکایی چندی پیش در همین ماه در شرایط مشابه در نزدیکی سد الباسل در جنوب الحسکه فرود آمدند در حالی که درون آنها 47 فرمانده گروه تروریستی داعش بودند که از حملات ارتش سوریه فرار کرده بودند و شماری از آنها برای درمان زخم های شان توسط سازمان«پزشکان بدون مرز» منتقل شدند.

در همین حال، مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» نیز شانزدهم ماه جاری اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن همچنان به همکاری خود با بقایای داعش در سوریه ادامه می دهد و مربی های آموزش نظامی آمریکا یگان های نظامی جدیدی تحت عنوان«ارتش جدید سوریه» در نزدیکی اردوگاه آوارگان در شهر الحسکه ایجاد می کنند و این یگان ها متشکل از افرادی است که از داعش جدا شده اند.

در تحولی دیگر، یک منبع نظامی از بازپس گیری کنترل شهر «عطشان» و چهار روستا و تعدادی از تپه های استراتژیک در ریف شمالی شرقی «حماه» خبر داد.

این منبع افزود: یگان های از ارتش با همکاری نیروهای پشتیبانی کنترل روستای عطشان و چهار روستا و تعدادی از تپه های استراتژیک در ریف شمالی شرقی حماه را بازپس گرفتند.

این منبع توضیح داد: یگان های از ارتش با همکاری نیروهای پشتیبانی به عملیات نظامی خود علیه تروریست های جبهه النصره ادامه دادند و توانستند کنترل شهرک ها و روستاهای عطشان ،الحمدانیه ،السلومیه و أبو عمر را بازپس بگیرند.

این منبع اشاره کرد: یگان هایی از ارتش به طور کامل بر تپه های الزعتر ، مرق وجدوعه مسلط شدند. یگان های مهندسی ارتش درحال پاک سازی مناطق آزاد شده هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.