سال 2017 که روزهای پایانی آن را می گذرانیم، برای رئیس جمهور آمریکا که نخستین سال حکومتش محسوب می شد سالی پر از شکست و ناکامی در مقایسه با روسای جمهور پیشین بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد «دونالدترامپ» سال 2017 را تحت الشعاع قرار داد. از توئیت های خشمگینانه صبح زود او، تا مجموعه ای از فسادها در دولتش تا فلسفه حکومت او، ترامپ در سال اول حکومتش در مقایسه با «باراک اوباما» سلف خود قادر به ایستادگی نیست. در همین حال، عملکرد قوی اقتصادی او در سال 2017 - میراثی که ترامپ به خاطر آن باید از اوباما قدردانی کند - این واقعیت را پنهان کرد که رئیس جمهور جدید در ارائه یا اجرای سیاست های مهمی که می تواند به آمریکایی های سفیدپوست طبقه کارگر کمک کند، ناکام مانده است.

 

اولین سال نزولی ترامپ

کارزار تبعیض آمیز ترامپ و سخنرانی خشونت آمیز او در روز تحلیفش، اقبال عمومی او را در مقایسه با روسای جمهور این کشور در پایین ترین حد قرار داد. از همان ابتدا اظهارات دروغین و گاه به گونه ای نژادپرستانه او، ابتکارات سیاسی غالبا نامطلوب او، و اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات نوامبر 2016 به نفع ترامپ مقبولیت او را به شدت کاهش داد. البته، بسیاری از روسای جمهور جدید در ابتدای  کار خود با کاهش محبوبیت مواجه می شوند زیرا از وعده های خود عقب نشینی می کنند. اما با توجه به شروع ضعیف او، ترامپ به عنوان تنها رئیس جمهوری در این کشور شناسایی شده که برای اولین بار  سال اول ریاست جمهوری خود را با مخالفان بیشتری در مقایسه با طرفداران کمتری به پایان می رساند.

 

1

 

حمایت های حزبی

به طور شگفت انگیزی، ترامپ تصمیم گرفت تا ریاست جمهوری خود را به سمت حامیانش متمرکز کند، در مقایسه با بسیاری از روسای جمهور جدید که سعی می کنند رضایت کسانی که به آنها رای نداده اند را جلب کنند. در نتیجه، ترامپ همچون پیشینیان خود در حزبش محبوب باقی مانده است، اما در میان حزب اپوزیسیون منفورتر از رئیس جمهورهای قبلی است. ترس از مقابله به مثل ترامپ و یا بدتر به عنوان یک چالش اصلی، و همچنین تمایل شدید به اجرای حداقل اولویت های قانونی جمهوری خواهان مانند کاهش مالیات، باعث شد تا سناتورهای جمهوری خواه و نمایندگان مجلس از انتقاد از وی فاصله بگیرند. و به رغم منفور بودن او، اکثر ناظران معتقدند که رئیس جمهور اولین دوره خود را به پایان خواهد رساند، همانطور که پیش بینی های بازار نشان می دهند.

 

2

 

معجزه را نادیده بگیرید. ریاست جمهوری ترامپ کارایی نداشته است.

ترامپ در روز 29 نوامبر گفت: «هیچ رئیس جمهوری نبوده است که بتواند کارهایی را که ما انجام داده ایم در این 10 ماه انجام دهد. این دروغ بود. اسناد و مدارکی که توسط  ترامپ در 337 روز اول ریاست جمهوری اش امضا شده بود از هر رئیس جمهوری حتی از «دوایت آیزنهاور» کمتر بود. و بسیاری از این لایحه ها جزئی بود، البته، به جز لایحه مالیات که قبل از تعطیلات کریسمس امضا شد. ترامپ به وعده های انتخاباتی خود از برنامه زیربنایی یک تریلیون دلاری گرفته تا ساخت دیوار مرزی نیز هنوز جامع عمل نپوشانده است.

 

3

 

ناکامی در ایجاد اشتغال برای آمریکایی ها.

آنچه مشخص است این است که ترامپ برای رشد اقتصادی و بهبود بازار کار در آمریکا به رغم ادعاهاش کم کاری کرده است. رشد افزایش اشتغال از زمان تحلیف ترامپ تا حدود 44 هزار شغل در ماه کاهش یافته است. 

4

ادعای ترامپ در مورد رشد 3.3 درصدی کنونی نرخ تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز ادعایی دروغ است. 

 

5

 

تبعیض نژادی.

ترامپ در زمینه انتصاب ها نیز تبعیض آمیز رفتار کرده و بیشترین سفیدپوستان و مردان را در مقایسه با سیاه پوستان و زنان منصوب کرده است.

 

6

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.