وی افزود که اگر ترامپ با ترکیه تماس می گرفت هرگز در چنین اشتباهی گرفتار نمی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از اتخاذ تصمیم اخیرش درباره قدس باید با ما به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی تماس برقرار می کرد.

وی افزود که اگر ترامپ با ترکیه تماس می گرفت هرگز در چنین اشتباهی گرفتار نمی شد.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از ترک آنکار به سمت سودان در سفر دوره ای به آفریقا درباره باحتمال تماس اش با ترامپ در پی صدور قطعنامه سازمان ملل درباره قدس گفت که امکان چنین تماسی وجود دارد لیکن در حال حاضر تصمیم در این زمینه اتخاذ نشده است.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عنوان نخستین رئیس جمهور ترکیه، برای اولین بار از زمان استقلال سودان در سال 1956 به سودان سفر می کند.

بنابر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم، گفت: «سازمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل فرارسیده است».وی همچنین دستور داد آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.