روابط ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا و غرب به طور کلی در پی کودتای نافرجام سال گذشته علیه دولت ترکیه و مساله پناهندگان رو به وخامت رفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از النشره، «سباستیان کورتس» صدر اعظم جوان و تازه کار اتریش با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

کورتس به خبرنگاران گفت:ترکیه تا زمانی که به سیاست های کنونی خود ادامه دهد نمی تواند از عضویت اتحادیه اروپا برخوردار شود.

وی افزود: ما در ترکیه شاهد نقض جدی حقوق بشر و آزادی های اساسی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد که اتحادیه اروپا نباید تماشاگر حوادث در ترکیه باشد و چنین وانمود کند که هیچ اتفاقی در این کشور نمی افتد.

کورتس در ادامه گفت که وی بر این باور است که ترکیه در پی حوادثی که اخیرا شاهد آن شده است جایی در اتحادیه اروپا ندارد و بهتر است که مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا متوقف شود.

صدراعظم اتریش همچنین تأکید کرد که آنکارا تلاش می کند بر اقلیت ترک مقیم در اتریش و آلمان و دیگر کشورها تأثیر بگذارد به گونه ای که از ادغام آنها در جامعه هایی که در آنها زندگی می کنند جلوگیری کند.

بنابر این گزارش، روابط ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا و غرب به طور کلی در پی کودتای نافرجام سال گذشته علیه دولت ترکیه و مساله پناهندگان رو به وخامت رفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.