هدف از تحریم ها جلوگیری از آزمایش های هسته ای و آزمایش موشک های بالستیک است ولی تحریم ها در این زمینه شکست مفتضحانه ای خورد ،پس از آن که این آزمایش ها به اهداف خود رسید این تحریم ها دیگر چه فایده ای دارد؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرمقاله خود به تحریم های بین المللی جدید علیه کره شمالی پرداخت و نوشت: ما بر این باور نیستیم که تحریم هایی که شورای امنیت سازمان ملل بامداد روز شنبه با اجماع علیه کره شمالی تحمیل و اعمال کرد و شامل محدودیت ها بر واردات نفتی سرنوشت ساز برای راه اندازی برنامه هسته ای و موشکی اش و نیز ممنوعیت صادرات محموله ها و چوب و تولیدات غذایی شد، بر تصمیم گیری مستقل اش و بلندپروازی هایش در حمایت از خودش و حاکمیت اش برای ایجاد سامانه بازدارندگی هسته ای و موشکی تأثیر می گذارد.

اگر دو بسته سابق تحریم ها در ترساندن «کیم جونگ اون» و مجبور کردن اش در عقب نشینی از طرح های هسته ای و موشکی اش شکست خورده است، بنابر این دشوار است ،اگر نگوییم غیر ممکن است، که بسته سوم تحریم ها نیز در سایه شکست دو بسته قبلی، موفقیتی به دست آورد.

کره شمالی بیشتر ذخایر نفتی خود را از چین وارد می کند و چین از جمله کشورهایی است که قطعنامه تحریم های اخیر در شورای امنیت را تأیید کرد و لیکن راه های دور زدن این تحریم ها و نیز بازار سیاه همیشه برای جایگزینی آماده است. اگر گروه تروریستی داعش با هیچ گونه دشواری برای یافتن خریداران برای نفتش برخورد نکرد پس آیا رهبران کره شمالی برای برآورده کردن نیازهای نفتی خود ناتوان می مانند؟

از سوی دیگر، این تحریم ها پس از آن که کره شمالی خود را کشوری هسته ای اعلام کرد و موشک هایی قاره پیما ساخت که می توانند کلاهک های هسته ای حمل کنند و به عمق آمریکا برسند و شهرهایی مانند نیویورک ، واشنگتن ، لس آنجلس و سان فرانسیسکو برسند،چه فایده ای دارد؟

هدف از تحریم ها جلوگیری از آزمایش های هسته ای و آزمایش موشک های بالستیک است ولی تحریم ها در این زمینه شکست مفتضحانه ای خورد، پس از آن که این آزمایش ها به اهداف خود رسید این تحریم ها دیگر چه فایده ای دارد؟

بند دردناک و غیر اخلاقی و غیرانسانی در این قطعنامه بین المللی به باور ما این است که به موجب آن کارگران کره شمالی که در خارج کار می کنند اخراج شده و به کشورشان بازگردانده می شوند زیرا منبع اصلی درآمدزایی برای نظام پیونگ یانگ به شمار می روند و بیشتر آنها در شرایط سخت و با دستمزدهای پایین در روسیه و چین کار می کنند.

زمانی که می گوییم این قطعنامه غیرانسانی و غیراخلاقی است منظورمان این است که شرایط زندگی این کارگران در نظر گرفته نشد و نیز محرومیت آنها و خانواده های شان از یک لقمه نان در نظر گرفته نشده است و به دلیل اختلاف سیاسی با حکومت شان آنها نیز مجازات شدند حتی اگر نتوانند از فرمان های حکومت سرپیچی کرده و با سیاست هایش مخالفت کنند.

کره شمالی هرگز در برابر این تحریم های آمریکایی هر چند با پوشش بین المللی صورت گرفته باشد، به زانو در نمی آید و به اقداماتش در به چالش کشیدن تهدیدهایی که می خواهد این کشور را از بلندپروازی هایش در دفاع از خود و دفاع از استقلالش با تمام ابزارهای ممکن باز دارند، ادامه می دهد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خودش بود که آمریکا را با ایستادگی و شجاعتش و پیشرفت توان هسته ای و موشک های بالستیک کشورش به زانو در آورد و تبدیل به الگویی در اراده و شجاعت برای همه ملت ها و امت هایی شد که در مقابل استکبار ایستاده اند.

سلاح تحریم ها دیگر در رویارویی با ملت هایی که اراده و قدرت برای رویارویی با تکبر و سلطه گری و تلاش ها برای تحقیر و به زانو در آوردن دارند، فایده ای ندارد.کره شمالی با ایستادگی اش و اصرارش بر در اختیار داشتن لقمه نانی آمیخته با کرامت انسانی تبدیل به یک الگو شده است و مستحق حمایت و کمک همه ملت های مظلوم و ستم دیده در همه جهان است.

 

 

 جزئیات تصویب قطعنامه جدید علیه کره شمالی

شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت و همراهی چین به اتفاق آراء قطعنامه‌ای برضد کره شمالی به تصویب رساند که به موجب آن پیونگ یانگ تحت تحریم‌هایی جدید از جمله محدودیت در واردات نفت قرار می گیرد. نفت یکی از مواد حیاتی در چرخه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی به حساب می‌آید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه نوامبر از شی جین پینگ، همتای چینی خود خواسته بود که صادرات نفت به کره شمالی را متوقف کند. اقدامی که به معنای وارد کردن ضربه‌ای مهلک به اقتصاد رو به فروپاشی این کشور تلقی می‌شود.

در متن این قطعنامه که از سوی ایالات متحده آمریکا پیشنهاد شده بود همچنین بر اخراج اتباع کره شمالی شاغل در خارج و بازگرداندن آنها به کشورشان تاکید شده است. ادعای ارز‌‌ آوری برای نظام کیم جونگ اون توسط کارگرانی که به خارج از کشور فرستاده می شوند دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان شده است. بر این اساس کلیه اتباع کره شمالی قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ به کشورشان بازگردانده شوند.

این نهمین بار است که سازمان ملل متحد مجازات‌هایی سخت را بر ضد کره شمالی اعمال می کند. سه مورد آخر این مجازات‌ها پس از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر و با فشار آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش یورو نیوز، در پی تصویب تحریم های تازه بر ضد پیونگ یانگ، دونالد ترامپ با انتشار توئیتی ضمن اشاره به رای موافق هر پانزده عضو شورای امنیت به این قطعنامه نوشت: «دنیا خواهان صلح است نه مرگ»!

کره شمالی از سپتامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون یک آزمایش هسته‌ای انجام داده و بارها بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد اقدام به شلیک موشک کرده است.

پرتاب یک موشک بالیستیک قاره پیما که ماه گذشته از سوی پیونگ یانگ انجام شد آمریکا را برآن داشت تا باردیگر با تنظیم پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید و ارائه آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد فشار را بر پیونگ یانگ هر چه بیشتر افزایش دهد.

واشنگتن روز پنجشنبه هفته گذشته پس از مذاکره با چین، متحد پیونگ یانگ، پیش‌نویس این قطعنامه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده بود. این سند در نهایت طی نشست بعد از ظهر جمعه پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد که به ریاست ژاپن برگزار شد به تصویب رسید.

تصویب جدیدترین تحریم‌ها بر ضد کره شمالی در حالی صورت می گیرد که واشنگتن و پیونگ یانگ، هیچ‌یک تمایلی برای نشستن بر سر میز مذاکره جهت پایان دادن به بحران شبه جزیره کره از خود نشان نمی‌دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده در صورت حمله به خاک کشورش کره شمالی را با خاک یکسان خواهد کرد. این در حالی ست که پیونگ یانگ اعلام کرده که جامعه بین الملل باید این کشور را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت بشناسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.