وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المنار، در تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینی های معترض به تصمیم ترامپ درباره قدس 2 فلسطینی شهید شدند و 73 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

در درگیری فلسطینی ها در کرانه باختری با اشغالگران نیز ده ها فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در تیراندازی نظامیان صهیونیست به فلسطینی های معترض در شهرک«حضر» در جنوب شهر«بیت لحم» نیز شماری از فلسطینی ها زخمی شدند.

درگیری های شدیدی نیز میان فلسطینی ها و نظامیان اشغالگر در ورودی اریحای شمالی و جنوبی به وقوع پیوسته است.

پیش از این «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد: زکریا الکفارنه یک شهروند فلسطینی 24 ساله در درگیری ها به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل در شهرک جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

وی افزود: در این درگیری ها 2 فلسطینی دیگر در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه زخمی شدند.

در تحولی دیگر، خبرنگار آناتولی نیز از غزه گزارش داد که نظامیان اسرائیلی با گلوله جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور به فلسطینیانی که علیه تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات می کردند، یورش بردند.

معترضان نیز به سوی نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند. در این درگیری ها شماری از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده و در محل حادثه مورد درمان قرار گرفتند.

در اکثر شهرهای فلسطین از پنجشنبه هفته گذشته تظاهرات علیه تصمیم دونالد ترامپ ادامه دارد. نظامیان اسرائیل همواره با گلوله های واقعی و پلاستیکی به معترضین حمله می کنند.

بنابر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم، گفت: «سازمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل فرارسیده است».وی همچنین دستور داد آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.