«براد آدامز» مدیر بخش آسیا در دیده بان حقوق بشر گفت که « جنایت هایی که ارتش میانمار در تولا تولی مرتکب شد فقط وحشیانه نبود بلکه کاملا هدفمند بوده است».

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیده بان حقوق بشر سازمان ملل امروز در گزارشی اعلام کرد که ارتش میانمار در یکی از روستاهای ایالت «راخین شمالی» در روز 30 آگوست، به صدها نفر از اقلیت روهینگیا تجاوز کرده و آنها را کشته است.

این کشتار در روستای«تولا تولی» در بخش «مونجداو» و چند روز پس از آن رخ داد که ارتش میانمار عملیات «پاک سازی» روهینگیا را در واکنش به حملات عناصر مسلحی از اقلیت روهینگیا را به مراکز پلیس در 25 آگوست آغاز کرد.

از آن زمان به بعد نزدیک به 655 هزار نفر از اقلیت روهینگیا از طریق مرزها به بنگلادش از بیم تجاوز، قتل و سوزاندن عمدی فرار کردند و اینها نشانه هایی است که مدارکی درباره کشتار دسته جمعی ارائه می کند.

«براد آدامز» مدیر بخش آسیا در دیده بان حقوق بشر گفت که « جنایت هایی که ارتش میانمار در تولا تولی مرتکب شد فقط وحشیانه نبود بلکه کاملا هدفمند بوده است».

آدامز افزود که « سربازان میانماری صدها نفر را مورد تجاوز قرار داده و به طرز وحشیانه ای کشتند و این اقدامات رخ نمی داد مگر آن که از قبل برای آن برنامه ریزی شده باشد».

گزارش 30 صفحه ای دیده بان حقوق بشر که عنوان« کشتار در کرانه رود: جنایت های ارتش میانمار علیه انسانیت در تولا تولی» دارد به مصاحبه با 18 نفر از نجات یافته گان جنایت که به بنگلادش فرار کردند، استناد کرده است.

شاهدان عینی همانطور که در گزارش آمده گفتند که عملیات چند ساعت طول کشید و سربازان بعد از آن اجساد را در چاله های بزرگ در ساحل جمع کرده و آنها را با کمک روستایی های نژادپرست در راخین آنها را به آتش کشیدند.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می شود ارتش میانمار اعلام کرد که «اجساد مجهول الهویه» در بخش دیگری از ایالت راخین پیدا شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.