نیروهای ویژه چینی برای جنگ با تروریس های وارد بندر طرطوس سوریه شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سانا، نیروهای ویژه چین معروف به «ببرهای شب» برای مشارکت در عملیات نظامی در سوریه وارد بندر«طرطوس» سوریه در سواحل دریای مدیترانه شدند.

بنابر گزارشی های خبری این نیروها چند روز پیش وارد بندر طرطوس سوریه شدند.

پیش از این «بثنیه شعبان» مشاور رئیس جمهور سوریه به پکن سفر کرده بود و در نشستی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین مسأله حضور افراد مسلح چینی در صفوف گروه های تروریستی در سوریه را مطرح کرده بود.

برخی منابع خبری نیز گفتند که مشاور رئیس جمهور سوریه با مسئولان نظامی چینی مشارکت نیروهای ویژه چین در مبارزه با تررویسم در سوریه از جمله جنگ با «جنبش افراطی ترکستان چین» که نیروهای سوری حضور آنها را در ریف دمشق رصد کرده بودند، رایزنی کرد.

اواخر ماه پیش نیز خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع چین قصد دارد دو یگان معروف به« ببرهای سیبری» و «ببرهای شب» را برای جنگ با حزب ترکستان چین به اراضی سوریه اعزام کند.

بنابر این گزارش، جنبش ترکستان چین از سال 1993 تا کنون بیش از 200 حمله تروریستی در اراضی جمهوری خلق چین انجام داده است و افراد مسلح این گروه اکنون در کنار گروه های وابسته به «هیأت تحریر الشام» یا همان جبهه النصره در سوریه می جنگند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.