در جریان درگیری فلسطینی ها با نظامیان اشغالگر در سراسر فلسطین 2 فلسطینی تا کنون شهید شدند و 356 نفر هم زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، خبرنگار المیادین در فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری معترضان فلسطینی با نظامیان اشغالگر در کرانه باختری و نوار غزه در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس تا کنون 2 شهروند فلسطینی شهید شدند و 356 فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که در جریان تیراندازی نظامیان اشغالکر به سوی فلسطینی های معترض در نوار غزه تا کنون 2 نفر شهید و 56 نفر دیگر زخمی شدند که حال سه نفر وخیم گزارش شده است.

نزدیک به 300 نفر نیز به ضرب گلوله اشغالگران در روستاها و شهرهای کرانه باختری زخمی شدند.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.