نخستین فلسطینی امروز در نوار غزه در راه قدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، نخستین شهروند فلسطینی امروز در «خان یونس» در دفاع از شهر قدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در تجاوزهای اشغالگران به نواره غزه طی امروز یک شهروند فلسطینی شهید شد و بیش از 20 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین یک کودک فلسطینی در جریان رویارویی فلسطینی ها با حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی معترض در «بیتین» در کرانه باختری زخمی کرد.

در پی اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس مناطق مختلف فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه شاهد اعتراض ها و درگیری شدید با نیروهای اشغالگر بوده است این درگیری ها و اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه نیز گفت که «محمود المصری» 30 ساله به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر قدس در رویارویی ها در شرق خان یونس به شهادت رسید.

ارتش رژیم اسرائیل پیش از این اعلام کرد که به سمت دو مرد در مرزهای نوار غزه شلیک کرد.

همچنین 236 فلسطینی در رویارویی ها با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و قدس طی روز جمعه زخمی شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در درگیری های امروز با نظامیان اسرائیل 217 فلسطینی در کرانه باختری و 19 نفر دیگر در نوار غزه زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده اند.

بر اساس این بیانیه، در شهر قدس 2 فلسطینی دیگر نیز زخمی شده اند و حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر ارتش رژیم اشغالگر نیز در بیانیه ای اعلام کرد درگیری ها با فلسطینیان در 30 موضع در کرانه باختری و نوار غزه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در این درگیری ها 6 فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.