در پی به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به لحاظ شرعی «توجیه پذیر» شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، جنبش نجبای عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که در پی به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به لحاظ شرعی «توجیه پذیر» شده است.

«شیخ اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش نجباء در بیانیه ای گفت:« تصمیم احمقانه ترامپ جرقه انتفاضه بزرگی برای از بین بردن این رژیم(اسرائیل) از پیکر امت اسلامی و توجیه شرعی برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی خواهد بود».

در همین حال، سخنگوی رسمی نُجَباء نیز گفت که یهودی سازی قدس، لکه ننگی بر پیشانی اتحادیه عرب است.

«سید هاشم الموسوی» تاکید کرد: یهودی سازی قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، لکه ننگی بر پیشانی اتحادیه عرب است.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اظهار داشت: بر امت اسلام است که در صورت اجرای این تصمیم به هدف قرار گرفتن مقدساتشان پاسخ دهند.

 الموسوی با بیان اینکه «انتقال سفارت آمریکا به قدس یک اقدام خصمانه است»، تصریح کرد: دشمن با این نقشه شوم، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است.

وی افزود: یهودی سازی قدس و به رسمیت شناختن آن بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، لکه ننگی بر پیشانی اتحادیه عرب است که به آمریکا این امکان را دادند چنین تصمیمی انخاذ کند.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین خالی کردن قدس از هویت فلسطینی آن را به معنای خالی کردن امت از هویت اسلامی آن در مقابل رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن دانست.

الموسوی با انتقاد از سیاست‌های خصمانه ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا فردی تندرو و دشمن اسلام است و زبانی جز زبان پول و زور برای ایجاد بحران‌های سیاسی در جهان را نمی‌فهمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نُجَباء از جهان اسلام می‌خواهد دست به اقدام عاجل و فوری بزنند تا زورگویی‌های واشنگتن در حق فلسطینیان و قدس شریف را متوقف سازند.

این در حالی است که دولت عراق نیز به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت اشغالگر اسرائیلی را به شدن محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق نیز در اعتراض به تصمیم ترامپ در مورد قدس سفیر آمریکا در بغداد را احضار کرد.

«احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه داگلاس سلیمان، سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد را احضار کرده و یادداشت اعتراضی به تصمیم دونالد ترامپ در مورد قدس را به وی تقدیم کرد.

گروه های مقاومت در عراق نیز اعلام کردند که همانطور که عراقی ها با داعش مقابله کردند با این تصمیم ترامپ مقابله می کنند.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.