طرح جنجالی مالیاتی ترامپ از همان ابتدا با مخالفت گسترده آمریکایی ها مواجه بود و انتظار می رود تصویب آن، اعتراضاتی را به دنبال داشته باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه سی ان ان، در بزرگترین تغییر در نظام مالیاتی آمریکا، طرح جنجالی مالیاتی ترامپ در مجلس سنا به تصویب رسید.

چندین سناتور جمهوری خواه که مردد بودند در نهایت حمایت خود را از این لایحه اعلام کردند و طرح پیشنهادی با تغییراتی به تایید رسید. 52 جمهوری خواه در سنا به این طرح رای مثبت و 48 دموکرات به آن رای منفی دادند.

این اولین  و تنها پیروزی مهم برای ترامپ از زمان به قدرت رسیدن او محسوب می شود. دیگر طرح های او تاکنون هیچ موفقیتی به دست نیاورده است.

این بزرگ‌ ترین تغییر در سیستم مالیاتی آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» به بعد است و تایید آن در حالی صورت گرفت که یک کمیته سنا هشدار داده بود تغییر در سیستم مالیاتی یک تریلیون دلار به کسری بودجه فعلی آمریکا می‌افزاید.

ترامپ خواهان آن است این تغییرات پیش از پایان سال 2017 اجرایی شوند.

مجلس سنای آمریکا باید طرح تایید شده را با آنچه ماه پیش در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، ترکیب کند و سپس آن را برای تایید نهایی و تبدیل به قانون به ترامپ بفرستد.

 

file-20171201-5416-zs8tc1

 

کاهش مالیات از جمله دغدغه‌ های همیشگی حزب جمهوری خواه آمریکا بوده است تا به بهانه افزایش قابیلت‌ های سرمایه‌ گذاری و تولید، سهم قشر مرفه در پرداخت هزینه‌ های جامعه آمریکا حتی‌ الامکان کم شود. این در حالی است که دموکرات‌ ها گفته‌ اند کاهش مالیات‌ ها تنها به نفع شرکت‌ های بزرگ و ثروتمندان است و همچنین باعث افزایش کسری بودجه آمریکا می‌ شود. 

این لایحه از همان ابتدا با مخالفت گسترده آمریکایی ها مواجه بود و انتظار می رود تصویب آن، اعتراضاتی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.