تایم در آستانه معرفی شخصیت سال خود، اسامی کاندیداها را برای رای گیری عموم منتشر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله تایم آمریکا از سال 1927 تا کنون، هر ساله تاثیرگذارترین چهره را در جهان معرفی می ‌کند که در فهرست سال 2017 نیز همانند دوره‌ های قبلی کاندیداهای شناخته شده ای، از جمله روسای جمهور، نخست وزیران، هنرمندان و چهره‌ های دیگر دیده می‌ شود.

در سال 2017 جهان با تحولات بسیاری روبرو شد. پس از برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» در ماه ژانویه، جهان با دولت جدید و رئیس جمهور جدیدی در آمریکا مواجه شد که از همان ابتدا تلاش کرد میراث سلف خود را پاک سازی کند؛ این پاک سازی خواه در بخش معاهده آب و هوایی پاریس باشد؛ خواه در سیستم درمان و سلامت. دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیز پرونده ای باز کرده است که شماری از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را درگیر خود کرده است. در رویداد دیگری در سال 2017 که سر و صدای زیادی به پا کرد اتهامات گسترده ای علیه افراد مشهوری چون «هاروی وینستین» چهره هالیوودی در مورد اذیت و آزار جنسی مطرح شد که موضوع را به نحوه برخورد با زنان در محیط کار کشاند.

در سال 2016 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شخصیت سال تایمز معرفی شد.

اکنون تایمز اسامی بیش از 30 فرد و گروه را در وب سایت خود قرار داده و از خوانندگان خود خواسته است به آنها رای بدهند. این اسامی عبارتند از:

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «آریانا گرانده» خواننده ای که در هنگام وقوع حمله تروریستی لندن حضور داشت، «کارمن یولین کروز» شهردار «سن خوان» پورتوریکو، «کالین کائپرینیک» فوتبالیست و فعال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «دریمر» (رویاپرور) گروهی از مهاجران که زیر 18 سال سن دارند و بدون همراه به آمریکا مهاجرت کرده اند، «اما استون» بازیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری 2016، «جیمز کامی» رئیس سابق اف بی آی، «جف بروس» رئیس آمازون، «جیمی کیمل» مجری تلویزیونی و کمدین آمریکایی، «جان مک کین» سناتور ایالت «آریزونا»، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، «لیزا مورکوفسکی» سناتور ایالت «آلاسکا»، «مارگارت آتوود» نویسنده، «مارک زوکربرگ» موسس فیس بوک، «ماکسین واترز» نماینده ایالت «کالیفرنیا» در کنگره، جنبش «من هم» (می تو) که برای مقابله با آزار جنسی تشکیل شده است، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، «پتی جنکینز» کارگردان، «پاپ فرانسیس»، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات 2016، «رز مک گاوان» هنرمند، «سرنا ویلیامز» تنیسور، «استیو بانن» استراتژیست سابق ترامپ، «سوزان کالینز» سناتور ایالت ماین، «تیلور سوئیف» هنرمند، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین.

تا به این لحظه گروه «می تو» با 36 درصد آراء مثبت در جایگاه نخست، ترامپ با 34 درصد در جایگاه دوم و پاپ فرانسیس و کارمن یولین کروز با 29 درصد هر دو در جایگاه سوم این نظرسنجی قرار دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.