بهانه ای که به منظور آن نیروهای آمریکایی به شکل غیرقانونی وارد سوریه شدند یعنی مبارزه با داعش دیگر وجود ندارد و این گروه تروریستی بیش از 95 درصد از اراضی تحت اشغالش در سوریه و عراق را از دست داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: در اراضی سوریه نزدیک به 500 نظامی آمریکایی حضور دارند که به شکل غیر قانونی و بدون اجازه دولت سوریه و به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد این کشور شدند لیکن هدف واقعی تبدیل این نیروها به «میخ جحا» و استفاده از آنها در توطئه ها برای بی ثبات کردن سوریه است.

ایالات متحده آمریکا می خواهد این نیروها را برای حمایت از نیروهای کرد و به طور خاص گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه استفاده کند؛ گروهی که اقدام به آموزش و تسلیح آن کرد و کاری کرد که بتواند بر شهر«الرقه» سیطره پیدا کند لیکن دولت سوریه این اقدام آمریکا و حضور نیروهایش در سوریه را تعدی و تجاوز به حاکمیت این کشور می داند که باید فورا اراضی سوریه را ترک کنند زیرا بهانه ای که به منظور آن به وارد شدند یعنی مبارزه با داعش دیگر وجود ندارد و این گروه تروریستی بیش از 95 درصد از اراضی تحت اشغالش در سوریه و عراق را از دست داده است.

«جیمز ماتیس»وزیر دفاع آمریکا حضور این نیروها را با فرایند راه حل احتمالی پس از کنترل بیشتر بخش های این کشور در سراسر سوریه مرتبط کرد؛ آخرین شهری که به طور کامل آزاد شد شهر« دیرالزور» نفت خیز و گاز خیز بود.

طرح آمریکا در سوریه شکست خورد و امید برخی از گروه های مسلح نیز به طور کامل بر باد رفت و هر گونه سخنی برعکس این زده شود به دور از واقعیت و وقایع روی زمین است.

سوریه پس نزدیک به هفت سال از ایستادگی ارتش و موسساتش بهبود پیدا می کند؛ در این مدت نیز پیکره های دولت و کشور حفظ شد و توانست به کمک همپیانانش طرح آمریکا برای تجزیه و تقسیم را ناکام بگذارد و مرحله طولانی بازسازی را به زودی آغاز می کند و به نظر می رسد که آمریکا نمی خواهد این مرحله آغاز شود.

وزرات خارجه سوریه کاملا بر حق بود زمانی که خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی شد و نیز بر حق تر بود زمانی که کنترل شهر الرقه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه را به رسمیت نشناخت و اعلام کرد که با این نیروها مقابله می کند و این شهر را به مانند دیگر مناطق سوریه دوباره به کنترل خود در می آورد.

آمریکا نمی خواهد به شکست طرحش در سوریه اذعان کند؛ طرحی که برای خودش و همپیمانانش میلیاردها دلار تمام شد به همین دلیل بعید نمی دانیم که این نیروهای آمریکایی به شکل غیرمشروع تبدیل به ابزاری برای جنگ و تلاش برای انتقامجویی آمریکایی ها شوند که البته این تلاشی است که هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.