در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۸ هزار نفر کشته شده اند. بنا به گزارش اولیه مرکز آمار، میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵ میزان تلفات ناشی از اسلحه ۳۶ هزار نفر و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به صورت سالانه این میزان حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وقتی که بحث در مورد آمریکایی ها و خشونت با اسلحه مطرح شد نتیجه نظرسنجی ها تضاد قابل توجهی را نشان می داد. مطالعات حاکی از آن است که حتی پیش از آنکه تیراندازی های لاس وگاس و تگزاس روی دهد، بسیاری از آمریکایی ها نگرانی و هراسی از این قبیل حوادث داشتند.

به گزارش جماران به نقل از هاف پست، تحقیقات نشان می دهد که شکاف گسترده ای بین حقایق مربوط به اسلحه در آمریکا با آگاهی عمومی در مورد این مسئله وجود دارد. در نظرسنجی که در ماه اکتبر صورت گرفت کمتر از ۱۰ درصد آمریکایی ها توانسته بودند به هفت سوال از ده سوالی که در رابطه خشونت با اسلحه مطرح شده بود، پاسخ صحیح دهند.

چقدر درباره خشونت با اسلحه در آمریکا آگاهی دارید؟ آزمونی که در زیر مطرح شده است، میزان خشونت با اسلحه در ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

هر سال به چند نفر در ایالات متحده تیراندازی می شود؟ هزار  نفر، ده هزار نفر، پنجاه هزار و یا صد هزار؟

بنا به گزارش مرکز آمار ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به صورت متوسط به ۱۱۵ هزار نفر تیراندازی شده است.

حال این سوال مطرح می شود که چند نفر از کسانی که مورد تیراندازی قرار گرفته اند کشته می شوند.۳۵۰ نفر،۳۵۰۰ نفر، ۳۵ هزار و یا ۳۵۰ هزار نفر؟

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۸ هزار نفر کشته شده اند. بنا به گزارش اولیه مرکز آمار، میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵ میزان تلفات ناشی از اسلحه ۳۶ هزار نفر و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴  به صورت سالانه این میزان حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

چند قبضه اسلحه به ازای هر صد نفر در آمریکا وجود دارد؟ هشت، ۳۲، ۸۸ و یا ۱۷۵ قبضه به ازای هر صد نفر؟

پاسخ صحیح ۸۸ قبضه با ازای هر صد نفر است. ایالات متحده بیشترین میزان اسلحه را نسبت به سایر کشورها دارد. در یمن ۵۴،۸ قبضه اسلحه به ازای هر صد نفر وجود دارد که به عنوان دومین کشور در این مورد است. شمار اسلحه در ایالات متحده طی بیست سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. بنا به بررسی های صورت گرفته حدود ۲۶۵ میلیون اسلحه گرم در خانواده های آمریکایی وجود دارد که این تعداد، افزایش ۷۰ میلیونی را نسبت به دو دهه  گذشته نشان می دهند. در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۵ میلیون نفر دارای اسلحه بودند در حالی که این تعداد در سال ۱۹۹۵ حدود ۴۴ میلیون نفر بوده است. البته با وجود افزایش جمعیت، کاهش کمی از ۲۵ درصد به ۲۲ درصد وجود داشته است.

رایج ترین اسلحه گرم در آمریکا چیست؟

تحقیقات نشان می دهند که ۴۳ درصد از این اسلحه ها هفت تیر هستند که برای دفاع شخصی به کارگرفته می شوند. این تحقیق نشان دهنده تغییر بزرگی است: دو دهه پیش شایع ترین اسلحه  تفنگ شکاری بوده است.

کدام نوع سلاح گرم در قتل ها مورد استفاده قرار گرفته است؟

بنا به اظهار وزارت دادگستری آمریکا، تفنگ های ساچمه ای در قتل ها دو برابر سایر انواع سلاح گرم استفاده می شود.

چند درصد از مرگ و میرهای ناشی از اسلحه در پی تیراندازی دسته جمعی است؟ یک و نیم درصد، ۱۵ درصد، سی درصد ویا ۵۰ درصد؟

نیویورک تایمز تخمین زده است کمتر از ۲/۱ درصد مرگ و میرها ناشی از اسلحه، متعلق به  تیراندازی دسته جمعی است. این در حالی است که ‌اکثر مرگ و میرها خودکشی ها هستند. ۳۵ هزار مورد از این قبیل مرگ ها در سال خودکشی هستند که ۶۰ درصد  تلفات ناشی از اسلحه را در برمی گیرد.

چند درصد از اقدامات خودکشی توسط اسلحه منجر به مرگ می شود؟۲۰ درصد،۴۰ درصد، ۶۰ درصد و یا ۸۰ درصد؟

بررسی ها نشان می دهد که ۸۲.۵ درصد از اقدامات به خودکشی به مرگ منجر می شود. اسلحه ها شایع ترین ابزار برای خودکشی نیستند اما بیشترین میزان مرگ و میر را نسبت به روش های دیگر به همراه دارند.

در روز به چند کودک در آمریکا شلیک  می شود؟ پنج، ۱۰، ۱۵ یا ۲۰؟

هر روز به ۱۹ کودک در ایالات متحده شلیک می شود که به طور متوسط سه تن کشته می شوند. هر خریدار اسلحه چه از فروشنده خصوصی و چه از فروشگاه، مورد بررسی های بسیاری قرار می گیرد. البته تنها خریدارانی که از فروشندگانی که مجوز دارند اسلحه خریداری می کنند مورد بررسی قرار می گیرند. کمتر از ۲۰ ایالت نیاز به نظارت خصوصی دارند. حدود ۲۲ درصد از انتقالات اسحله مورد بازرسی های پلیس قرار نمی گیرند. شیکاگو یکی از بیشترین میزان قتل را دارد. اما میزان ‌آدمکشی ‌در شیکاگو کمتر از نیواورلئان، سنت لوئیس، بوفالو و نیویورک است.

طبق بررسی های صورت گرفته، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در خانواده هایی که دارای اسلحه بودند، بیشتر از آنانی است که فاقد اسلحه بوده اند. اما اکثر آمریکایی های بر این باورند که داشتن اسلحه بسیار ایمن تر است. این در حالی است که اطلاعات در رابطه با میزان جنایت خلاف آن را نشان می دهند.

مترجم: گلناز سادات غفاری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.