کانادا از کمک دولت این کشور به آوارگان مسلمان میانماری توسط صندوق کمک به حل بحران میانمار خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ماری کلود بیبو» وزیر توسعه بین المللی کانادا طی بیانیه ای اعلام کرد: «دولت کانادا با هماهنگی «صندوق کمک برای بحران میانمار» به آوارگان بحران انسانی در آراکان کمک خواهد کرد».

در بیانیه وزیر توسعه بین المللی کانادا آمده است:«دولت کانادا تا 28 نوامبر به ازای هر دلار کمک اعطایی از سوی مردم، یک دلار پرداخت خواهد کرد. بنگلادش هم اکنون میزبان بزرگترین اردوگاه های آوارگان در جهان است. در این اردوگاه ها هزاران آواره روهینگیایی که از خشونت ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به این کشور پناه برده اند و برخی از اقلیت های دیگر زندگی می کنند. کمک های اعطائی، انسان‌ها را از مرگ نجات خواهد داد و امکان زندگی شرافتمندانه برای این مردم تا زمانی که به خانه‌های خود برگردند را فراهم خواهد ساخت».

وزیر توسعه بین المللی کانادا ضمن تشویق شهروندان کانادایی برای کمک به مسلمانان میانمار، نوشت: «این کمک‌ها شامل غذا، آب آشامیدنی، کمک های بهداشتی و ساخت سرپناه و تامین مایحتاج اولیه برای آوارگان خواهد بود».

میزان کمک‌های اعطائی 5 نوامبر مسخص خواهد شد. کانادا از آغاز بحران و خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار، 25 میلیون دلار به آوارگان کمک کرده است.

بنابراین گزارش، از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.