به دنبال هشدار بی سابقه آمریکا به کره شمالی، بار دیگر زمزمه ها در مورد حمله احتمالی کره شمالی و تبعات آن پررنگ شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بیزنس استاندارد در گزارشی نوشت: به دنبال هشدار بی سابقه وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی، بار دیگر زمزمه ها در مورد حمله کره شمالی و تبعات آن برجسته شده است.

اخیرا لفاظی های رئیس جمهور آمریکا و اطرافیان او رهبر کره شمالی را به انجام آزمایش های موشکی تحریک کرده است.

کارشناسان اخیرا به کنگره آمریکا هشدار داده اند که حمله کره شمالی با بمب های الکترومغناطیسی می تواند باعث مرگ 90 درصد از جمعیت آمریکا شود.

خاطرنشان می شود که بمب الکترومغناطیسی امواجی را به وجود می آورد که همه وسایل الکترونیکی را از کار می اندازد. انفجار شدید هسته ای در خارج از جو زمین بر فراز خاک آمریکا می تواند برق در سراسر آمریکا را قطع کرده و باعث وقوع سوانح هوایی شود.

در این گزارش ارائه شده به کنگره آمده است: «کره شمالی برای ایجاد خطر نیاز به موشک های قاره پیمای بالستیک ندارد. پیونگ یانگ می تواند برای رساندن سلاح هسته ای به منطقه قطب جنوب از موشک های ماهواره بَر خود استفاده کرده و سلاح هسته ای را بر فراز آمریکا منفجر کند. در نتیجه بروز امواج الکترومغناطیسی، شبکه برق رسانی برای مدت نامعلومی خاموش شده و طی یک سال 90 درصد از جمعیت آمریکا از بین خواهد رفت.

«جاستین برونک» یک کارشناس تحقیقاتی در زمینه تکنولوژی نظامی در انستیتو سلطنتی خدمات متحده گفت: «اگر سطح مورد نیاز برای انجام نوعی حمله الکترومغناطیسی بسیار بالا باشد، می توانید اثر بیشتری از استفاده از آن به عنوان یک توانایی هسته ای داشته باشید.»

اما چنین حمله ای جهان را هم علیه کره شمالی متحد خواهد کرد و ائتلاف بین المللی را برای استفاده از زور علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

یک مقام ارشد کره شمالی اخیرا اعلام کرده است برنامه آزمایش اتمی این کشور بر فراز اقیانوس آرام جدی است. «ری یونگ پیل» معاون اداره آمریکای وزارت خارجه کره شمالی گفته است این آزمایش با دستور رهبر کره شمالی انجام خواهد شد. پیشتر «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود کشورش در صورت لزوم بر فراز اقیانوس آرام آزمایش اتمی انجام خواهد داد.

کره شمالی تاکنون چندین بار آمریکا را که در جزیره گوام در اقیانوس آرام یک پایگاه نظامی دارد، تهدید به حمله هسته ای کرده است. وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده است این کشور هرگز در رابطه با آزمایش هسته ای لفاظی نمی کند. پیشتر وزیر امور خارجه کره شمالی گفته بود به آخرین نقطه هدفمان رسیده ایم و آن دست یابی به توازن قوای واقعی با آمریکا است، و «آتش را با بارانی از آتش پاسخ خواهیم داد».

هشدار بی سابقه آمریکا به کره شمالی

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا گفت آمریکا هرگز یک کره شمالی هسته ‌ای را نخواهد پذیرفت.

ماتیس که به «سئول» پایتخت کره جنوبی رفته این اظهارات را در جمع مقام‌ های کره جنوبی مطرح کرده است.

او گفت برنامه‌ های موشکی و هسته ‌ای کره شمالی به تقویت امنیت این کشور کمک نمی ‌کنند، و به امنیت این کشور لطمه می ‌زنند.

وزیر دفاع آمریکا در هشداری شدید اللحن تاکید کرد کشورش خواهان راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران است اما گفت در صورتی که کره شمالی علیه آمریکا و متحدانش از سلاح هسته ‌ای استفاده کند، با پاسخ نظامی «عظیم و شدیدی» رو‌برو خواهد شد.

جیمز ماتیس همچنین گفت که رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هیچ راهی را برای پذیرش موضع اتمی این کشور باز نگذاشته و ما نمی‌توانیم کره شمالی اتمی را بپذیریم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد که برنامه‌ های تسلیحاتی کره شمالی تقویت کننده موضع دفاعی این کشور نیست. اگر این کشور در موضع کنونی خود ثابت قدم بماند، دست به اقدامی غیرسازنده می‌ زند. این کشور موضع امنیتی و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌ کند.

«دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا هم اخیرا هشدار داده بود که آمریکا می ‌تواند کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

شدت درگیری‌ های لفظی رهبران دو کشور در سال جاری، تاکنون بی ‌سابقه بوده اما به نظر می ‌رسد طی هفته‌ های اخیر از شدت آن کاسته شده است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ماه پیش از تماس مستقیم واشنگتن با کره شمالی خبر داده بود.

تلاش برای میانجیگری مسکو

حتی گفته می شود از آنجا که دولت آمریکا نتوانسته به قدر کافی از حمایت چین و نفوذ این کشور برای مقابله با کره شمالی برخوردار شود حال به دنبال کمک گرفتن از روسیه است.

«جوزف یون» فرستاده آمریکا به کره شمالی گفت: روسیه می ‌تواند نقش دیپلماتیک موثری ایفا کند.

«چو سونگ هویی» دبیرکل اداره آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی در ماه گذشته میلادی دو بار به مسکو سفر کرد و مهمترین آنها حضور در کنفرانسی در روسیه بود. مسکو روابط خوبی با پیونگ یانگ دارد و به دنبال نقش میانجی ‌گر است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.