انتخابات پارلمانی زودهنگام اتریش در حالی آغاز شده است که احتمال تشکیل دولت ائتلافی توسط راست‌ گراهای پوپولیست حزب «آزادی» با رهبر حزب محافظه ‌کار «مردم» و وزیر خارجه کنونی اتریش پررنگ تر شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد انتخابات زودهنگام پارلمانی اتریش آغاز شده است. حدود شش میلیون واجد شرایط برای انتخاب میان 16 حزب فراخوانده شده‌ اند.

حوزه‌ های رای ‌گیری انتخابات پارلمانی زودهنگام اتریش که بامداد امروز یکشنبه 15 اکتبر آغاز به کار کردند در ساعت 17 به وقت محلی بسته خواهند شد. از حدود ساعت 17:15 به بعد (به وقت محلی) می ‌توان منتظر نخستین نتایج بود. نتیجه رسمی نهایی روز پنجشنبه 19 اکتبر اعلام خواهد شد.

در این انتخابات 16 حزب با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

طبق آخرین نظرسنجی‌ ها، بیشترین شانس را «سباستین کورتس» 31 ساله رهبر حزب محافظه ‌کار «مردم» و وزیر خارجه کنونی اتریش داراست. او که با سیاست‌ های ضد مهاجرتی خود وعده تغییر داده است توانسته حزب محافظه‌‌ کار مردم را دوباره روی کار بیاورد و به جنبشی جوان و تازه تبدیل کند.

 

wire-1534963-1508057976-298_634x437

 

کورتس در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد راه ورود پناهجویان به اتریش را خواهد بست. او در صورت پیروزی و در نتیجه رسیدن به مقام صدراعظمی اتریش، جوان ‌ترین رهبر اروپایی خواهد بود.

راست‌ گراهای پوپولیست‌ در آستانه ورود به دولت ائتلافی

چندین هفته است که سوسیال ‌دموکرات ‌ها بر سر دومین جایگاه با راست‌ گراهای پوپولیست حزب «آزادی» در رقابت هستند. «هاینتس کریستین اشتراخه» رهبر این حزب در مبارزات انتخاباتی تلاش کرد با ملایم ‌تر کردن لحن خود نظر مطلوب رای‌ دهندگان را به دست بیاورد. او گفت اتریش به اندازه کافی ائتلاف سوسیال ‌دمکرات ‌ها و حزب مردم که برای مدت‌ های زیاد بر کشور حکومت کرده ‌اند را تحمل کرده است.

هاینتس کریستیان اشتراخه تاکید کرده است که حزب آزادی تنها نیرویی است که می ‌تواند تغییرات لازم و واقعی در کشور به وجود بیاورد.

حزب آزادی می ‌تواند به دلیل بحث ‌های پیگیری که بر سر بحران پناهجویان به راه انداخت منتظر نتایجی چشمگیر در انتخابات باشد.

در نظرسنجی‌ ها سبزها و لیبرال‌ ها پنج ‌درصد شانس پیروزی دارند.

چشم‌ انداز ائتلاف

آنچه روشن است این است که هیچ کدام از سه حزب بزرگ اتریش از اکثریت مطلق برخوردار نخواهد شد و پیروز انتخابات به شرکای ائتلافی وابسته خواهد بود.

ممکن است ائتلاف بزرگ بعدی نسخه ‌ای جدید از ائتلاف «حزب محافظه‌ کار مردم با سوسیال ‌دموکرات ‌ها» یا «سوسیال‌ دموکرات‌ ها و راست‌ گراهای حزب آزادی» باشد. اما امکان ائتلاف میان حزب مردم و حزب آزادی نیز وجود دارد.

با این حال برخی کارشناسان نتایج را کاملا باز و غیر قابل پیش‌ بینی ارزیابی کرده‌ اند. موسسه تحقیقات انتخاباتی «SORA» شمار اتریشی‌ هایی که هنوز نمی‌ دانند به که رای دهند را حدود یک میلیون ارزیابی کرده است و این بدین معناست که آنها در دقیقه 90 تصمیم خواهند گرفت رای خود را به نفع چه کسی به صندوق بیاندازند.

کارشناسان پیش ‌بینی می ‌کنند که میزان مشارکت مردم بالا باشد زیرا به عقیده آنها، مبارزات انتخاباتی چنان احساساتی پیش رفته که جامعه را سیاست‌ زده کرد.

ائتلاف قرمز ـ سیاه (سوسیال‌ دموکرات ‌ها و محافظه‌ کاران) در ماه مه بعد از اختلافات زیاد درهم شکست و انتخاباتی که قرار بود در پاییز 2018 برگزار شود را به جلو انداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.