نظرسنجی جدید نشان می دهد میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به رکورد پایین جدیدی رسیده و تنها یک سوم آمریکایی ها اکنون از ریاست جمهوری وی حمایت می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج تازه ترین نظرسنجی در آمریکا که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی مستقل NORC در دانشگاه «شیکاگو» صورت گرفته، نشان می دهد میزان محبوبیت ترامپ به 32 درصد کاهش یافته است.

میزان محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ماه  مارس 42 درصد و در ماه ژوئن 35 درصد بود.

پس از یک رشته اظهارات و عملکرد جنجال برانگیز دونالد ترامپ شامل تهدید کره شمالی به جنگ، شکایات درباره کمک رسانی به طوفان زدگان و اظهارات مبهم وی درباره نژاد پرستی، تنها 24 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که کشورشان در مسیر درستی گام بر می دارد.

کمتر از یک پنجم از آمریکایی ها - 19 درصد - گفتند که معتقدند رئیس جمهور نیازهای آنها را درک می کند؛ در حالی که تنها 23 درصد گفتند معتقدند رئیس جمهورشان قابل اعتماد است.

این کاهش خوشبینی درباره عملکرد رئیس جمهور آمریکا به ویژه در میان جمهوری خواهان بیشتر نمود داشته است زیرا در نظرسنجی ماه ژوئن 60 درصد از جمهوری خواهان گفته بودند کشور در مسیر درستی قرار دارد؛ اما امروز تنها 44 درصد جمهوری خواهان این گونه فکر می کنند.

همچنین حدود 70 درصد از آمریکایی ها می گویند ترامپ آدمی متعادل و دارای قضاوت صحیح نیست و اکثریت تاکید دارند که وی قدرتمند یا صادق نیست.

بیش از 60 درصد نیز نحوه برخورد وی را با روابط و موضوعات نژادی، سیاست خارجی و موضوعات مهاجرتی رد می کنند.

در مجموع 67 درصد آمریکایی ها شامل یک سوم جمهوری خواهان، عملکرد ترامپ را در رسیدگی به وظایف در کاخ سفید تایید نمی کنند. افزون بر آن 68 درصد آمریکایی ها نیز از نحوه عملکرد ترامپ در برخورد با قانون مراقبت های بهداشتی موسوم به «اوباماکر» ابراز نارضایتی کرده اند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین سپتامبر و اول اکتبر انجام شده که ترامپ به دلیل چگونگی واکنش به طوفان های مرگبار مورد انتقاد بود.

شرکت کنندگان در نظرسنجی به عملکر کنگره نیز واکنش خوبی نداشتند. تنها 18 درصد عملکرد کنگره را تایید کردند و 81 درصد مخالفت خود را با این عملکرد اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.