جامعه جهانی حساسیت لازم را نسبت به حملات دولت میانمار و بوداییان به مسلمانان آراکان که با تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های روزنامه‌نگاران حاضر در منطقه مستند شده، نشان نداده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا در گزارشی  درباره فاجعه انسانی در میانمار ، خشونت ها علیه اقلیت مسلمانان «روهینگیا» در میانمار را «پاک سازی قومی» معرفی کرده است.

در این گزارش‌ با عنوان «آنچه در قاره آسیا صورت می گیرد، وحشی‌ترین پاک سازی قومی در جهان است» با اشاره به ادامه بیرون کردن و فراری دادن اجباری صدها هزار مسلمان روهینگیا به مرز بنگلادش و سوزاندن روستا‌های متعلق به آنها توسط سربازان ارتش میانمار از 25 آگوست تاکنون، آمده است: جامعه جهانی حساسیت لازم را نسبت به حملات دولت میانمار و بوداییان به مسلمانان آراکان که با تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های روزنامه‌نگاران حاضر در منطقه مستند شده، نشان نداده است.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: به این خشونت ها نسبت به حوادث مشابه مانند پاک سازی قومی در اوایل دهه 2000 در دارفور سودان یا در دهه 1990 در کوزوو واکنش بسیار کمتری نشان داده می شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته پشت درهای بسته نشستی را برگزار کرد و پس از آن نیز با رایی بسیار ضعیف مراتب نگرانی خود از وقوع خشونت ها اعلام کرد. همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز از نشان دادن واکنشی قوی نسبت به این واقعه اجتناب می کند.

در این گزارش با تاکید بر ادامه سکوت آنگ سان سو چی، رئیس جمهور میانمار و برنده جایزه صلح نوبل در قبال کشتار و کوچاندن مسلمانان روهینگیا، آمده است که باید فشار مستقیمی بر روی ارتش میانمار وارد شود.

واشنگتن پست در پایان گزارش  خود با اشاره بر ضرورت اعمال فشار به شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا نوشت: عاملان این جنایت با افزایش سطح آگاهی جامعه بین‌المللی در مورد حملات علیه مردم آراکان تاوان سنگین‌تری را می پردازند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.