مکان: فلوریدا، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی از آمادگی این کشور برای مقابله با طوفان ایرما خبر داد.

«دونالد ترامپ» در پیام خود که در توئیتر منتشر کرده آورده است: «گارد ساحلی آمریکا، آژانس مدیریت وضعیت فوق العاده فدرال، و مردم شجاع ایالت های آمریکا آماده هستند. طوفان ایرما به اینجا می آید. خداوند همه را حفظ کند.»

 

3

 

وی همچنین با اعضای کابینه خود در «کمپ دیوید» جلسه گذاشت.

 

1

 

یش از یک هفته است که طوفان ایرما در مسیرش ویرانی به بار می آورد. این طوفان که قبل از رسیدن به ایالت «فلوریدا» سرعتش کاهش یافته بود، دوباره در حال قدرت گرفتن است. میلیون ها تن در حال فرار هستند.

 

40391904_303

 

تندبادهای پیش از طوفان به فلوریدا رسیده اند و امواج بلندی در دریا به چشم می خورد. باد و باران شدید و قطع شدن برق اولین نشانه های رسیدن طوفان ایرما در فلوریدای آمریکاست که از یک هفته قبل هشدار رسیدنش به مردم این منطقه داده شده بود.

وقتی این طوفان در مسیرش از کوبا گذشت، قدرتش کمتر شده بود و سرعت بادهایش از 250 کیلومتر در ساعت به 190 کیلومتر در ساعت کاهش یافته بود؛ اما حالا که از روی آب های گرم دریا می گذرد، دوباره در حال قدرت گرفتن است.

مردم در فلوریدا برای مقابله با یک فاجعه آمادگی گرفته اند. از بیش از 6.5 میلیون تن از شهروندان خواسته شده که خانه های شان را ترک کرده و به مکان های امن پناه ببرند.

 

40434137_401

 

این تنها یک سوم از شهروندان ایالت فلوریدا می باشد. در شهر «میامی» برق بیش از 220 هزار خانواده قطع شده است.

قرار است طوفان ایرما در جریان روز یکشنبه به مرکز فلوریدای آمریکا برسد. «ریک اسکات» فرماندار فلوریدا هفت هزار گارد ملی را برای رسیدگی به وضعیت به حالت آماده باش قرار داده است. در مجموع در مسیر پیش بینی شده این طوفان ویرانگر، آمریکا به حالت آماده باش قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که فرمانداران «پورتوریکو»، جزایر «ویرجین» و فلوریدا در مجموع 14 هزار عضو گارد ملی را در حالت آماده باش قرار داده اند. آنها ماموریت جستجو، نجات و پشتیبانی تخلیه را به عهده دارند.

هرچه طوفان ایرما به ایالت فلوریدای امریکا نزدیکتر می شود، ترس مردم بیشتر می شود.

 

40391933_303

 

 

طوفان ایرما در حال حاضر در کارائیب فاجعه به بار آورده است و زمان زیادی طول خواهد کشید که ویرانی هایش دوباره ساخته شوند. .

در پی طوفان «ایرما»، طوفان دیگری نیز در راه است که طوفان «جوسه» نامیده می شود. این طوفان قرار است دوباره از مسیر مناطق طوفان زده توسط ایرما در کارائیب بگذرد. این طوفان نیز همانند ایرما از طوفان های دسته چهارم و با سرعت باد تا 230 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.

مکان: فلوریدا، آمریکا

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.