پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دستور دیوان پادشاهی عربستان به نویسندگان و رسانه های عربستانی:

به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان هرگز حمله نکنید

جلوگیری از حمله به ایران در هر شکل آن شامل نویسندگان عربستانی فعال در رسانه ها یا کسانی می شود که با رسانه های عربستانی همکاری می کنند و این دستورات شامل شبکه های اجتماعی نیز می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: روزنامه رأی الیوم از برخی منابع عربستانی بلندپایه مطلع شد که دیوان پادشاهی عربستان سعودی در ریاض از طریق مشاور رسانه ای، روز گذشته به روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی این کشور دستورات قاطعی داده است مبنی بر این که هرگز به جمهوری اسلامی ایران یا مذهب شیعه حمله نکنند.

این منابع گفتند که جلوگیری از حمله به ایران در هر شکل آن شامل نویسندگان عربستانی فعال در رسانه ها یا کسانی می شود که با رسانه های عربستانی همکاری می کنند و این دستورات شامل شبکه های اجتماعی نیز می شود.

روزنامه رأی الیوم در این گزارش نوشت:این دستورات در چارچوب سیاست نزدیکی میان دو کشور یعنی ایران و عربستان سعودی و موفقیت موسم حج و نیز پایبندی حجاج ایرانی به توافقنامه ها و تفاهم نامه هایی صورت می گیرد که دو کشور بر سر آنها به توافق رسیدند و باعث شد ایران موسم حج امسال را تحریم نکند.

این در حالی است که «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته-یکشنبه- تأکید کرد که ایران به یک هیأت دیپلماتیک عربستانی برای سفر به ایران روادید داده و پیش بینی کرد که این هیأت پس از پایان مراسم حج به تهران برسد تا مقرهای دیپلماتیک عربستان را پس از قطع روابط دو کشور مورد بازدید قرار دهد و در مقابل نیز یک هیأت دیپلماتیک ایرانی نیز برای همین منظور به ریاض سفر کند.

آقای قاسمی در ادامه گفت که هیأت ایرانی دو هفته پیش روادید سفر به عربستان سعودی را از طریق سفارت عربستان در امان پایتخت اردن دریافت کرد ولی زمان سفر به ریاض مشخص نشد.

رأی الیوم در ادامه نوشت: همچنین برخی منابع دیپلماتیک در دبی به روزنامه رأی الیوم گفتند که هیأت دیپلماتیک عربستانی که به تهران سفر می کند، بلافاصله پس از رسیدن به ایران مقدمات لازم برای ترمیم ساختمان سفارت عربستان در تهران که توسط معترضان خشمگین ایرانی مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد  را فراهم می کند. معترضان ایرانی در پی اعدام«شیخ نمر النمر» روحانی برجسته شیعه در ماه ژوئن سال گذشته به این سفارت حمله کردند.

این روزنامه عرب در پایان نوشت: این منابع همچنین بعید ندانستند که سفارت عربستان در تهران  طی ماه های آینده و به محض پایان کارهای ترمیم آن، بازگشایی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.