رئیس جمهور آمریکا به آزمایش هسته ای امروز پیونگ یانگ واکنش نشان داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در واکنش به تازه ترین اقدام کره شمالی در آزمایش یک بمب هیدروژنی «دونالد ترامپ» دقایقی پیش در توییتی نوشت: «کره شمالی آزمایش هسته ای بزرگی انجام داد. سخنان و اقدامات این کشور همچنان برای آمریکا خشونت بار و خطرناک است.»

 

Untitled

 

وی در توییت دیگری هم نوشت: «کره شمالی یک کشور سرکش است که تهدیدی بزرگ محسوب می شود و برای چین شرم آور است که در تلاش است تا به این کشور کمک کند اما موفقیت کمی در این زمینه به دست آورده است.»

ترامپ همچنین نوشت: کره جنوبی همانطور که من به آنها گفته ام دریافته اند که مدارا با کره شمالی کارساز نخواهد بود. آنها (کره شمالی) فقط یک چیز را درک می کنند!

تلویزیون رسمی کره شمالی روز یکشنبه آزمایش یک بمب هیدروژنی را با موفقیت کامل اعلام کرد. پیونگ یانگ همچنین تاکید کرد این بمب هیدروژنی توانایی نصب شدن بر روی موشک بالستیک قاره پیما را دارد.

در نخستین ساعات روز یکشنبه، سازمان ثبت زلزله نگاری چین از وقوع یک زلزله با قدرت 6.3 در مقیاس ریشتر در کره شمالی خبر داده بود. این سازمان همچنین وقوع زلزله دومی را با قدرت 4.6 ریشتر ثبت کرده است. زلزله دوم با فاصله هشت دقیقه از زلزله نخست روی داد.

پس از وقوع این دو زلزله، مقام های چینی احتمال آزمایش هسته ای را از سوی کره شمالی مطرح کردند و دولت ژاپن نیز آزمایش هسته ای را از سوی پیونگ یانگ تاکید کرد.

این ششمین بار است که کره شمالی دست به آزمایش هسته ای می زند. کره شمالی در سال 2006 توانست نخستین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را انجام دهد. آخرین آزمایش هسته ای این کشور به نهم سپتامبر سال 2016 باز می گردد.

فعالیت های موشکی کره شمالی به اواخر دهه هفتاد میلادی باز می گردد. کره شمالی در آن زمان بر روی یک موشک بالستیک کوتاه برد از نوع «اسکاد بی» ساخت شوروی سابق و با برد 300 کیلومتر تمرکز کرده بود. نخستین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در سال 1948 انجام شد. نخستین آزمایش هسته ای این کشور نیز به سال 2006 میلادی باز می گردد.

 

.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.