تروریست ‌ها قادرند در کمتر از پنج دقیقه وارد ساختمان پارلمان انگلیس شده و صدها نماینده را به قتل برسانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه سان گزارش داد عملیات آزمایشی اخیر پلیس انگلیس نشان می ‌دهد تروریست‌ ها می ‌توانند در کمتر از پنج دقیقه وارد پارلمان انگلیس شده و بیش از صد نماینده پارلمان را که قدرتمندترین زنان و مردان این کشور هستند، قتل عام کنند.

در حمله ‌ای شبیه ‌سازی ‌شده افسران پلیس انگلیس نیمه ‌های شب با قایقی از رودخانه «تیمز» وارد ساختمان پارلمان شدند و حمله به مجلس عوام را شبیه ‌سازی کردند. زمان آغاز این حمله شبیه‌ سازی شده تا زمان ورود به سالن اصلی مجلس عوام کمتر از پنج دقیقه طول کشید.

به گفته پلیس، اگر این اتفاق در واقعیت بیافتد، به سرعت انجام خواهد گرفت و تلفات زیادی برجا خواهد گذاشت و دستکم 100 نفر کشته خواهند شد.

ضعف امنیتی پارلمان بسیاری را شوکه کرده است.

 

nintchdbpict000310790646

 

این عملیات آزمایشی پنج ماه پس از حمله تروریستی به وست مینستر صورت می گیرد.

 

سایه تروریسم بر سر لندن

یک جوان 24 ساله دو شب پیش با یک قمه در مقابل کاخ باکینگهام سه افسر پلیس را مجروح کرد. مسئولان لندن، این سوء قصد را تروریستی خوانده ‌اند.

در این حادثه در جمعه شب پلیس انگلیس فرد مظنونی را مقابل کاخ باکینگهام دستگیر کرد. مقامات امنیتی گفته ‌اند در خودروی او که فریاد الله اکبر سر می ‌داد، قمه ‌ای به طول چهار فوت ( حدود 120 سانتیمتر) یافته ‌اند. رسیدگی به این موضوع بر عهده واحد ضد تروریستی پلیس لندن گذاشته شده است.

در جریان دستگیری فرد مظنون، دو مامور پلیس با چاقو زخمی شدند. کاخ باکینگهام، محل زندگی ملکه «الیزابت دوم» است اما او در حال حاضر در اسکاتلند به سر می ‌برد. هنوز جزئیات هویت مهاجم روشن نیست و پلیس لندن تنها اعلام کرده که او 26 ساله است.

انگلیس در ماه ‌های گذشته شاهد حملاتی تروریستی بوده است. از جمله اواخر ماه مارس سوء قصدی در مرکز لندن و «لاندن بریج» با کشته شدن پنج نفر همراه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.