پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

تفاوت پوتین با رهبران عرب

پوتین رئیس جمهور روسیه در سال های گذشته توانست جایگاه کشورش را و عظمت آن را به عنوان یک کشور بزرگ بازگرداند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: شبکه تلویزیونی« روسیا الیوم» چند روز پیش نواری ویدیوئی از«ولادیمیر پوتین» پخش کرد که در حال ماهیگیری طی گذراندن مرخصی سالیانه تابستانی در منطقه دورافتاده است که چندین جنگل و دریاچه در سیبری در دورترین مناطق شمال روسیه را شامل می شود.

چندین نکته قابل توجه در این نوار ویدیوئی وجود دارد که دشوار است که هر گونه ناظر از کشورهای عربی به طور مشخص، آنها را نادیده بگیرد:

نخست: رئیس جمهور روسیه در صحت و سلامتی کامل و تناسب اندام نمایان شد که هرگز شکم بزرگ نیست به رغم آن که در اواسط دهه شصت زندگی خود به سر می برد.

دوم: این مرد به علاقه اش به شکار نه از روی کشتی تفریحی مجلل می رسد و نه ارتشی از خدم و حشم و محافظ و مدل های زن زیبا با لباس های دریایی وی را احاطه کرده اند.

سوم: اصرار رهبر روسیه بر سپری کردن تعطیلاتش داخل کشورش. وی برای سپری کردن تعطیلات جنوب فرانسه یا شمال ایتالیا یا دریای کارائیب همانطور که بیشتر رهبران،  روسا، پادشاهان و امیران عرب این کار را می کنند،انتخاب نکرد.

در ابتدا باید بگوییم که ما از رئیس جمهور روسیه تمجید یا مدح نمی کنیم بلکه می خواهیم از بیشتر رهبران و مسئولان عرب که در ریخت و پاش در تعطیلات تابستانه سالیانه خود رقابت می کنند چه در به نمایش درآوردن  بزرگی و اثاثیه کشتی های تفریحی بسیار مجلل خود در سواحل دریای مدیترانه چه  در هدر دادن پول برای اطرافیان خود در حالی که بیشتر شهروندان شان از فقر و محرومیت به دلیل گرانی وحشتناک و نبود فرصت های کاری رنج می برند، انتقاد می کنیم.

هرگز در این بحثی نداریم که پخش این ویدیو درباره تعطیلات تابستانه رئیس جمهور روسیه در چارچوب تبلیغات سیاسی هوشمندانه برای تقویت چهره اش در میان شهروندانش صورت گرفته به ویژه آن که انتخابات ریاست جمهوری روسیه در راه است و دلیلی ندارد که دستگاه تبلیغاتی روسیه در این زمینه کار خودش را نکند تا زمانی که به دستاوردهایش استناد می کند و نه به دروغ ها و جعل ها.

پوتین رئیس جمهور روسیه در سال های گذشته توانست جایگاه کشورش را و عظمت آن را به عنوان یک کشور بزرگ بازگرداند آن هم پس از آن که در روزهای پایانی اتحاد جماهیر شوروی سابق به دلیل سیطره« مافیای»فساد بر پیکره ها و مفاصل کشور به حالت فروپاشی بی سابقه رسید.

آن زمان که رهبران عرب مانند «جمال عبدالناصر»، «هواری بومدین»، «عبدالکریم قاسم» و «حافظ اسد» تعطیلات خود را در کشورهای خود می گذراندند و بدون آن که کاخ های مجلل و کشتی تفریحی مجلل از خود به جای بگذارند، وضع امت عرب خوب و حالش هم بهتر بود.

شاید برخی به ما با این گفته پاسخ بدهند که اینها طاغوت و دیکتاور بودند، این درست است لیکن اینها برای کشورهای خود جایگاه و عظمت ایجاد کردند و کشورهای مدرنی برپا کردند و استعمار و پایگاه های نظامی اش را بیرون کردند و کشورهای خود را غرق در وام های خارجی نکردند و کاری نکردند که صندوق بین المللی پول به آنها امر و نهی کند و حاکم واقعی بر کشورشان شود.

حکام امروز عرب دو ویژگی بد را با هم جمع کردند یعنی دیکتاتور و فساد با هم و به نظر ما تفاوت بزرگ همین جاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.