علی فلاح گفت: طی 4 ماهه اخیر، از تعداد 54 قطعه ماهی خاویاری از گونه سیبری 56 کیلوگرم خاویار استحصال شده است و پیش بینی می شود در مزارع پرورش ماهی خاویار استان تولید خاویار به 200 کیلوگرم برسد.
وی با بیان این که دوره پرورش گونه سیبری ماهی خاویاری چهار ساله است، اظهار داشت: در استان فارس، 3 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که ظرفیت اسمی آن به 175 تن در سال می رسد و مدت زمان نگهداری این نوع ماهی از 4 تا 15 سال بسته به گونه آن متفاوت است.
فلاح با اشاره به اینکه مزارع پرورش ماهی خاویاری شامل بیضا شهرستان سپیدان، استهبان و روستای گرمه شهرستان مرودشت می باشد، افزود: تولید و پرورش ماهی خاویاری برای تولیدکنندگان بسیار صنعت سودآوری است و به ارزآوری به کشور کمک قابل توجهی می کند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه استان های ساحلی همچون گیلان و مازندران در تولید ماهیان خاویاری پیشرو هستند، گفت: فارس در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در میان استان های غیر ساحلی و با بهره گیری از آب های داخلی وضعیت مطلوبی دارد و از استان های شاخص محسوب می شود ضمن آن که در حال حاضر اداره شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس در حال برنامه ریزی برای تولید بچه ماهی خاویاری است که در صورت تحقق آن، در میان سایر استان ها پیشرو خواهیم بود.
فلاح بیان داشت: گوشت ماهی خاویاری نیز در بازار عرضه می شود و اغلب از گونه های فیل و سیبری است و از این نوع ماهی در تولیدات گوشت استفاده می شود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به صادرات 5 تن گوشت ماهی خاویاری فارس به کشور روسیه در سال گذشته گفت: خاویار تولید شده از این گونه ماهیان به سایر کشورها از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714743
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.