حصر خانگی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در سایه تدابیر امنیتی شدید، وارد هفتادمین روز خود شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع و خبری جماران به نقل از المنار، مرکز حقوق بشر بحرین تأکید کرد که حکومت بحرین همچنان  به حصر خانگی «آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم» رهبر شیعیان بحرین را  در منطقه «الدراز» ادامه می دهد و این حصر خانگی در سایه تدابیر شدید امنیتی وارد هفتادمین روز خود شد.

این مرکز حقوق بشر بحرینی در بیانیه ای اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدید پیگیری سلامتی شیخ قاسم را با مانع مواجه می کند این علاوه بر آن است که اعضای خانواده اش که مایل به دیدن وی هستند را نیز به دلیل تدابیر شدید امنیتی که باید از آن عبور کنند تا بتوانند شیخ قاسم را ببینند، تحت فشار قرار می دهد.

در این بیانیه آمده است چندین مورد نقض آزادی رفت و آمد در الدراز ثبت شده است و همچنین تعدادی از شهروندان بحرینی نیز به دلیل مشارکت شان در تجمع مسالمت آمیز در الدراز تحت پیگیرد قضائی قرار گرفتند.

این مرکز تأکید کرد که تدابیر رسمی با پوشش رسانه ای تحریک آمیز همزمان شده است.

در این بیانیه آمده است که حکومت بحرین اطلاعات منتشر شده درباره نقض های متعدد از جمله جلوگیری از برگزاری نماز جمعه توسط طایفه شیعیان در بحرین را انکار می کند.

این در حالی است که وزارت کشور بحرین  هفتاد روز پیش پس از یورش به سوی منزل آیت الله عیسی قاسم و چندین ساعت درگیری با مدافعان منزل وی، از حصر خانگی وی در منطقه الدراز خبر داد.

نیروهای امنیتی بحرینپس از محاصره کردن منطقه الدراز و محل تحصن فدائیان آیت‌الله عیسی قاسم به منزل وی یورش برده و در جریان درگیری با شهروندان و تیراندازی به سمت آنها شماری را به شهادت رسانده و ده ها نفر را نیز زخمی کردند.

منابع بحرینی  در آن زمان گزارش دادند که ۱۵۰ نفر از جوانان حاضر در منزل شیخ عیسی قاسم نیز بازداشت شدند.

دو روز پیش از حمله به منزل شیخ قاسم و آغاز حصر خانگی اش، دادگاه رژیم آل‌خلیفه آیت‌الله عیسی قاسم و مسئولین دفتر وی را به یک سال حبس یا پرداخت ۱۰۰ هزار دینار جریمه (برای  عدم تنفیذ حکم به مدت ۳سال) به همراه مصادره تمامی اموال خمس و دارایی‌های مرتبط محکوم کرد.

 

ادامه بازداشت مخالفان

در همین حال، مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت 18 شهروند بحرینی در هفته آخر ماه ژوئیه گذشته به دست نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه خبر داد.

به گزارش پایگاه مرآه البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین همچنین با اشاره به برگزاری 36 تظاهرات مسالمت آمیز در 24 روستای بحرین در فاصله روزهای 24 تا 30 ژوئیه 2017 اعلام کرد که 11 مورد از این راهپیمایی ها از سوی پلیس سرکوب شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.