بسیاری از کشورهای اروپایی بر این باورند که با شکست داعش در سوریه و عراق، خطر حملات تروریست ها به قاره سبز افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد پلیس اینترپل اعلام کرده است که 173 داعشی در راه اروپا هستند.

پلیس بین الملل (اینترپل) فهرست 173 عضو داعش را منتشر کرد که اعتقاد بر این است که برای اجرای عملیات تروریستی در اروپا آموزش دیده باشند.

به گفته این منبع، در فهرست مذکور علاوه بر اسامی تروریست ها، تاریخ استخدام آنها در داعش، آخرین آدرس محل اقامت و اسامی والدین و عکس آنها نیز درج شده است.

این فهرست توسط سازمان اطلاعات امریکا و بر مبنای اطلاعات دریافت شده در جریان عملیات جنگی علیه داعش در سوریه و عراق تهیه شده و به پلیس اینترپل ارائه شده است.

به این تروریست های راه های مختلف خرابکاری از جمله خارج کردن قطار از ریل، انفجار لوله های نفت و خرابکای در ورزشگاه و غیره را آموزش داده اند.

بسیاری از کشورهای اروپایی بر این باورند که با شکست داعش در سوریه و عراق، خطر حملات تروریست ها به قاره سبز افزایش یافته؛ به خصوص اینکه برخی از افراط گرایان اروپایی از مناطق جنگی در خاورمیانه به خانه های خود باز می گردند.

اینترپل نگران است که آن دسته از عناصری که در اروپا به صورت انفرادی کار می کنند، به دنبال فروپاشی داعش در خاورمیانه به دنبال انتقامجویی باشند.

این فهرست به منابع اطلاعاتی اروپا ارسال شده تا مشخص شود جزئیاتی در مورد هر فرد در اختیار دارند یا خیر؛ گرچه حضور آنها در اروپا قابل تایید نیست.

اینترپل اعلام کرد تروریست ها ممکن است آموزش های لازم را برای استفاده از ابزار انفجاری و بروز آسیب های جدی و خسارات دیده باشند.

اینترپل از شرکای ملی خود خواسته است در صورت داشتن هر گونه اطلاعاتی در مورد این افراد آنها را آگاه کند.

یوتیوب هم در راستای مقابله با تروریسم داعش می گوید افرادی را که به دنبال تبلیغات افراطی خشونت آمیز در این شبکه هستند به دیدن فیلم هایی هدایت می‌ کند که تروریسم را محکوم می ‌کنند.

این شبکه گفته است به افرادی که مطالب مربوط به داعش را می‌ جویند فهرستی از فیلم‎ هایی پیشنهاد می‌ شود که پرده از روی اسطوره های آن بر می ‌دارند. یوتیوب گفته است قصد دارد برای جلوگیری از افراط گرا شدن افراد کمک کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.