قیمت طلا در ادامه مسیر رشد خود، امروز چهارشنبه به بالاترین رقم در دو هفته اخیر رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز چهارشنبه قیمت طلا با یک دهم درصد رشد، به قیمت 1242 دلار به فروش رفت. پیشتر بالاترین قیمت این فلز گرانبها در سی ام ژوئن 1244 دلار بود.

این در حالی است که روند کاهش ارزش دلار در برابر یورو همچنان ادامه دارد.

دلیل اصلی بالا رفتن قیمت طلا به بیشترین میزان، کاهش ارزش دلار است که از دو هفته پیش شروع شده است. افت ارزش دلار در پی شکست سیاست ‌های بهداشت و درمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اتفاق افتاد و روز سه شنبه، ارزش دلار به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسید.

از سوی دیگر در پی انتشار آمارهایی مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا در شرایطی نیست که بتواند نرخ بهره را در این کشور افزایش دهد،‌ سرمایه‌ گذاران از بالا رفتن نرخ بهره زودهنگام در این کشور دست شستند و این هم عاملی برای کاهش ارزش دلار شد.

میانگین قیمت طلا برای سه ماهه سوم امسال 1300 دلار پیش ‌بینی شده است.

افزایش واردات طلا در هند نیز به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی دامن زده است؛ به ‌طوری ‌که سرمایه‌ گذاران و مردم این کشور حتی در آستانه تحولات مالیاتی در این کشور دست به خرید طلا زدند.

انتظار می رود که تمایل به سمت خرید طلا در هند حتی با تحولات مالیاتی در این کشور افزایش یابد.

خرید طلا در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 75 تن رسیده، در حالی‌ که این رقم در سال گذشته 22.7 تن بوده است. در نیمه نخست امسال هم میزان واردات به 514 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 161 درصدی داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.