با بالا گرفتن تنش ها میان رئیس جمهور آمریکا و شبکه سی ان ان، احتمال بلوکه شدن وی در توییتر افزایش یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: گمانه زنی در مورد این که آیا «دونالد ترامپ» استیضاح خواهد شد یا خیر از زمانی آغاز شد که رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه کار خود را آغاز کرد. رئیس جمهور بحث برانگیز آمریکا در نظرسنجی ها با محبوبیت بسیار پایین مواجه است و در رسوایی هایی همچون مبارزه با اف بی آی، آشوب های داخلی و خارجی و جنگ با روزنامه نگاران درگیر است.

قبل از آنکه ترامپ با استیضاحی که به اکثریت دو سوم آراء در هر دو مجلس آمریکا نیاز دارد، مواجه شود ممکن است دومین سکوی خود پس از کاخ سفید یعنی «توییتر» را از دست بدهد.

ترامپ پس از انتشار ویدئویی از کُشتی گرفتن با فردی با لوگوی سی ان ان در صفحه توییتر خود، با خطر بولکه شدن توسط این رسانه اجتماعی مواجه شده است.

دونالد ترامپ در توییتر خود ویدئویی منتشر کرده که او را در حال کُشتی گرفتن و کتک زدن آدمی با سری به شکل نشان سی‌ ان‌ ان نشان می ‌دهد.

ویدئویی که در توییتر ترامپ منتشر شده نسخه دستکاری شده‌ ای از حضور او در مسابقات کشتی حرفه ای است که در آن نشان سی‌ ان‌ ان روی سر شخصی که ترامپ کتک می ‌زند، مونتاژ شده است.

او پیش از این به سی ‌ان ‌ان می ‌گفت «خبر جعلی» و اخیرا گفته از این رسانه خبری با عنوان «سی ‌ان ‌ان کلاهبردار» یاد می‌ کند.

از ترامپ انتقاد شده که با این ویدئو خشونت علیه رسانه ‌ها و خبرنگاران را تشویق کرده است. او در روزهای اخیر درگیر یک جدال لفظی با مجری‌ های شبکه سی ‌ان ان شده است.

سی ‌ان ‌ان در بیانیه ‌ای که پس از این پست در توئیتر منتشر کرده می ‌گوید این روز «روزی غم ‌انگیز بود که رئیس ‌جمهور آمریکا به تشویق خشونت علیه خبرنگاران پرداخته است».

مدیر اجرایی «کمیته خبرنگاران برای آزادی مطبوعات» در آمریکا نیز این ویدئو را محکوم کرده و آن را «تهدید به خشونت فیزیکی علیه روزنامه ‌نگاران» نامیده‌ و گفته «دون ‌شان دفتر ریاست‌ جمهوری» آمریکا است که چنین ویدئویی منتشر کند.

دو مجری تلویزیونی آمریکا که دونالد ترامپ آنها را به سخره گرفته بود می‌ گویند ترامپ دروغ می‌ گوید و کاخ سفید پیشتر با تهدید به آنها توصیه کرده بوده از ترامپ عذرخواهی کنند.

«جو اسکاربرو» که با «میکا برژینسکی» نامزد کرده، روز جمعه گفت آنها پیشتر تهدید شده بودند که اگر به علت نوع پوشش خبری خودشان درباره ترامپ از او عذرخواهی نکنند، ممکن است به زودی یکی از مجلات زرد مطلبی جنجالی درباره آنها منتشر کند.

این دو مجری تلویزیونی که هدف حمله توییتری ترامپ قرار گرفته بودند، می‌ گویند توییت‌ های رئیس جمهور آمریکا بی‌رحمانه و ترسناک بوده است.

ترامپ در یک توییت نوشته بود: «به برنامه کم تماشاگر «مورنینگ جو» بعد از مدت ‌ها یک نگاهی انداختم... اخبار جعلی. قبلا به من زنگ زده بود که جلوی انتشار گزارش‌ مجله نشنال اینکوایرر را بگیرم. من گفتم نه. برنامه ‌اش خیلی بد است.»

جو اسکاربرو در واکنش به توییت ترامپ نوشته است: «یک دروغ دیگر. من پیامک هایی که دستیارانش برایم فرستادند را دارم و همچنین تاریخ و مدارک مربوط به آن تلفن ها را. اتفاقا این مدارک نشان می‌ دهند که من ماه‌ هاست با او (دونالد ترامپ) حرف نزدم.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین در توییت دیگری نوشته بود، شب عید امسال آمده بودند مارالاگو (مرکز تفریحی ترامپ در ایالت «فلوریدا») و اصرار داشتند که اوقاتشان را با من بگذرانند.

این دو مجری اعلام کرده اند از سه مقام کاخ‌ سفید پیشتر هشدار دریافت کرده بودند که اگر به موضع ‌گیری‌ های خود نسبت به رئیس ‌جمهور پایان ندهند نشریه نشنال اینکوایرر یک گزارش منفی درباره آنها منتشر خواهد کرد.

برژینسکی می ‌گوید گزارش‌ این نشریه زرد که معمولا در سوپرمارکت ‌ها به فروش می ‌رسد موجب اذیت و آزار خانواده آنها شده است.

«دیوید پکر» مدیرعامل شرکت مالک نشریه نشنال اینکوایرر از حامیان پروپاقرص ترامپ است و این نشریه بارها از ترامپ حمایت کرده است.

توییت‌ های روزهای گذشته ترامپ نه تنها در میان دموکرات ‌ها و مخالفان لیبرال او موجی از انتقاد و خشم به راه انداخته، بلکه بسیاری از جمهوری‌ خواهان برجسته همچون «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان هم با انتقاد از این نوع ادبیات آن را فاقد هرگونه ارزشی برای پیشبرد برنامه‌ های کاخ‌ سفید و جمهوری‌ خواهان دانسته ‌اند.

«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان توییت ترامپ را حمله ای علیه آزادی مطبوعات و تعرض به همه زنان ارزیابی کرده است.

توییتر قوانین سختگیرانه ای دارد و سخنان توهین آمیز و خشونت ها را تحمل نمی کند. این رسانه اجتماعی تهدیدات خشونت آمیز، آزار و اذیت و رفتارهای نفرت انگیز را ممنوع می داند. کاربرانی که هر یک از این موارد را در پیام های خود استفاده کنند، در معرض خطر بلوکه شدن قرار می گیرند.

«میلو یانانوپولوس» دبیر بخش تکنولوژی سایت محافظه ‌کار «بریتبارت» و مدافع مشهور ترامپ تابستان گذشته به دلیل استفاده از توییتر برای «تحریک یا مشارکت در سوء استفاده یا آزار و اذیت دیگران» از این شبکه اجتماعی اخراج شد.

ترامپ اگر همین رویه را علیه خبرنگاران ادامه دهد، در خطر این موضوع قرار دارد که نخستین رئیس جمهوری در جهان باشد که توییتر او را بلوکه می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.