اعتراض ها و کارزارهای متعددی علیه رئیس جمهور آمریکا به راه افتاده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از شهروندان آمریکا با تجمع در برابر کاخ سفید، به ارتباط افراد نزدیک به رئیس‌ جمهور آمریکا با روس‌ ها اعتراض کردند.

گروهی از شهروندان آمریکا با تجمع در برابر کاخ سفید به موضوع ارتباط حلقه نزدیک به «دونالد ترامپ» با مقامات روس اعتراض کردند.

معترضان در تجمع در برابر کاخ سفید با حمل آدمک‌ هایی از ترامپ و پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود: «ترامپ را محاکمه کنید»، اعتراض خود را به موضوع ارتباط ترامپ و افراد نزدیک به وی با مقام‌ های روس به خصوص در دوره تبلیغات انتخاباتی سال گذشته اعتراض کردند. 

در روزهای اخیر موضوع دیدار پسر بزرگ ترامپ با یک وکیل روس در دوره تبلیغات انتخاباتی آمریکا در سال 2016 منتشر شده است و مخالفان و منتقدان ترامپ این موضوع را تاییدی بر تبانی ترامپ با روس‌ ها می‌ دانند. 

ترامپ از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا با این اتهام روبرو بوده که ستاد انتخاباتی‌ اش با دولت روسیه مرتبط بوده و دولت روسیه با مداخله در انتخابات به نفع ترامپ عمل کرده است. هم او و هم روسیه به دفعات این اتهام را رد کرده‌ اند.

در عین حال در تظاهرات دیگری، تظاهرات 100 ساعته علیه شبکه فاکس نیوز و دونالد ترامپ از شب گذشته خارج از ساختمان «نیوز کورپوریشن» (شرکت مادر تخصصی رسانه‌ های گروهی چندملیتی مستقر در نیویورک) آغاز شده است و تا ساعت 16 روز شنبه ادامه خواهد داشت.

 

Anti-Fox+News+Protest+711

 

گروه «مقاومت در برابر فاشیسم» مستقر در شهر «نیویورک» این تظاهرات را سازماندهی کرده بود. شرکت کنندگان  در تظاهرات خواستار استعفای ترامپ و «مایک پنس» معاون وی هستند.

ممنوعیت سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا یکی از دلایل  آنها برای لزوم استعفای ترامپ و معاونش عنوان شده است.

شرکت کنندگان  در تظاهرات همچنین علیه فاکس نیوز به دلیل حمایت از رئیس جمهور و پوشش خبری جهت دار آن شعار دادند.

«سانسارا تیلور» سخنگوی این گروه گفت: «ترامپ از هیتلر هم خطرناک تر است. زیرا رفتاری فاشیستی دارد.»

در دیگر اقدام، آمازون، فیس بوک و نتفلیکس هم به فعالان آنلاین، حقوق بشر و آزادی بیان علیه دولت ترامپ پیوستند. گفته می شود کارزار اینترنتی مقابله با «جنگ ترامپ علیه اینترنت آزاد» بزرگ ترین کارزار آنلاین در تاریخ محسوب می شود.

 

3044

 

همچنین هفت  نفر از اعضای یک موسسه دانشگاهی در نیویورک که همگی پس از انتقاد از ترامپ توسط او بلاک شدند، شکایتنامه‌ ای را علیه او در دادگاه فدرال «منهتن» تنظیم کردند. در این دادخواست از قاضی پرونده خواسته شده تا ترامپ و تیم رسانه‌ ای‌ اش را از مسدود کردن منتقدانی که حساب کاربری شخصی او در توییتر را دنبال می‌ کنند، باز دارد.

آنها اعلام کرده اند که ترامپ یک محدودیت غیرقانونی را بر توانایی آنها برای مشارکت در یک محفل عمومی مجازی اعمال می‌کند. آنها همچنین اعلام کرده اند که دسترسی‌ شان به بیانیه‌ هایی که دولت در حال حاضر در دسترس عموم قرار داده و همچنین بیانیه‌ های کاربرانی که از دولت به خاطر تصحیح اشتباهش شکایت دارند، محدود شده است.

این پرونده سوال‌ هایی را به وجود می‌ آورد درباره این‌ که چطور قانون اساسی آمریکا در عرصه رسانه‌ های اجتماعی اعمال و تفسیر خواهد شد.

منابع: ان بی سی نیوز، گاردین، آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.