ارتش سوریه و هم پیمانانش مرحله دوم از عملیات بزرگ «الفجر الکبری» در بادیه سوریه را آغاز کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المنار، ارتش سوریه و هم پیمانانش عملیات بزرگ« الفجر الکبری» در بادیه سوریه را امروز آغاز کردند.

این عملیات از جنوب محور فرودگاه«السین-ظاظا» در ریف شرقی دمشق آغاز شد و ارتش سوریه و هم پیمانانش موفق شدند که در منطقه«تل کوده» تا «تل رغیله»،«تل البقر»، «تل الاصفر»،«خربه الامباشی» و «الکراعه» پیشروی کنند.

در همین حال، ارتش سوریه و هم پیمانانش توانستند سلسله ارتفاعات میان تل دکوه و تل رغیله و «تل ریشه» را بازپس گرفته و مناطق وسیعی را بین سد« ریشه» و کوه«مکحول» و کوه «سیس» را آزاد کنند.

در همین حال، المنار اعلام کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش مناطق استراتژیک « تل سد»،« ریشه»،« جبل مکحول»،«بئر مکحول» و «جبل سیس»در ریف شرقی دمشق را در عملیات بزرگ الفجر الکبری آزاد کرده و شمار زیادی از تروریست ها را کشته یا زخمی کردند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش علاوه بر آن مناطق«تل اصغر»، ارتفاعات« سلمان»،ارتفاعات« الفدیین»، «تل اشهب»شمالی و جنوبی، روستاهای »رجم البقر»،«اشهیب»،شنوان»، «رسم عساف»،«علیان»، و شهرک«الاصفر» در استان«السویداء» را آزاد کردند.

ارتش سوریه ایستگاه گازی الهیل را نیز آزاد کرد و به سمت میدان نفتی الهیل در ریف حمص پیشروی کرد.ارتش سوریه همچنین شمار زیادی از تروریست های داعش را کشت و تسلیحات آنها را منهدم کرد.

در تحولی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اذعان کرد که ارتش سوریه در منطقه «وادی ترما» در «الغوطه» شرق دمشق پیشروی کرده و یک مجتمع متشکل از یک انبار و 4 خانه را آزاد کند.

این سازمان همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که آتش بسی که به موجب توافق روسیه، آمریکا و اردن در جنوب غرب سوریه برقرار شده است به رغم نقض های محدود پایدار است.

در این بیانیه آمده است که استان های «درعا»،«القنیطره» و « السویداء» در جنوب سوریه امروز و در پی اعلام آتش بس به توافق روسی،آمریکایی و اردنی به رغم ثبت برخی نقض های محدود شاهد آرامش هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.