مکان: لندن، انگلیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیلی میل نوشت: یک خودروی ون شماری از شهروندان مسلمان انگلیسی را نزدیک به یک مسجد در منطقه‌ ای در شمال لندن زیر گرفت.

این خودرو در نزدیکی مسجد «فینسبری پارک» با جمعیتی از مردم برخورد کرده‌ است.

یکی از ساکنان محلی می‌ گوید «یک ون سفید رنگ نزدیک مسجد توقف کرده بود، بعد به‌ نظر رسید کسانی که بعد از نماز در حال ترک محل بودند را زیر گرفت».

پلیس می‌ گوید دست‌ کم یک نفر کشته و 10 تن زخمی شده‌ اند. فرماندهی ضدتروریسم در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه مرگبار است.

به گفته مقام‌ های پلیس، این واقعه در 20 دقیقه بامداد به‌وقت محلی رخ داده و در حال حاضر یک نفر نیز در رابطه با آن بازداشت شده‌ است. شاهدان می گویند که به دلیل ماه رمضان نمازگزاران زیادی در محل بودند.

شورای مسلمانان انگلیس نیز این خبر را تایید کرده‌ است. این شورا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «باخبر شده‌ ایم که یک خودروی ون گروهی از نمازگزاران را که در حال ترک مسجد فینسبری‌ پارک بودند، زیر گرفته‌ است».

«هارون خان» رئیس این شورا نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که خودروی ون عمدا به سوی مردمی که در حال ترک مسجد پس از نماز شب بودند، حرکت کرده‌ است.

«ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس از این واقعه وحشتناک ابراز تاسف، و با آسیب‌ دیدگان ابراز همدردی کرده‌ است. «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر نیز گفت که عمیقا شوکه شده‌ است.

«صادق خان» شهردار مسلمان لندن نیز با انتشار بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود نوشت این حمله عمدی بود و هدف آن «شماری از لندنی هایی بود که عبادت های ماه رمضان خود را انجام داده و در حال ترک مسجد بودند».

فینسبری پارک یک محله عمدتا مسلمان نشین پایتخت انگلیس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی انگلیس لندن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.